تغییر محتوای دروس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی

رئیس دانشگاه لرستان گفت: اجرای سند دانشگاه اسلامی برای همه ما مهم و سرلوحه کار محسوب می‌شود.

علی نظری  اظهار کرد: این سند دانشگاه متعالی، مترقی و آرمانی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی یادآور شد: اگر علم در دانشگاه کاربردی نباشد صندلی‌ها خانه می‌ماند و این نکته بسیار مهمی است که باید مد نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: دانشگاه‌ها مجری برنامه‌های کلان هستند و این دانشگاه‌ها نیاز به سیاستگذاری‌های کلانی همچون تغییر محتوای دروس دارند.

وی با بیان اینکه به عنوان نمونه محتوای دروس باید تغییر کند تا انسان موحد تربیت و آموزش ببیند، اضافه کرد: یکی از موارد سند اسلامی شدن دانشگاه، رعایت تک جنسیتی و مجزا شدن سلف سرویس‌هاست.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، نورآباد و الشتر ۴ مرکز آموزش عالی وجود دارد که تک جنسیتی هستند و در یک اتاق ۲۰ متری بین ۲۰ تا ۲۵ نفر حضور دارند.

نظری افزود: این موضوع و این شرایط با سند دانشگاه اسلامی که یکی از مفاد آن رعایت عدالت آموزشی است مغایرت دارد.

وی اضافه کرد: سهم لرستان از آموزش عالی کشور در سال گذشته استان آخر بوده است.

رئیس دانشگاه لرستان  بیان کرد: همین ماه ۲۲.۸ میلیارد تومان سهم این دانشگاه بوده که ۲۲.۴  میلیارد تومان آن صرف حقوق نیروهای پیمانی و رسمی شده است؛ چگونه با این اعتبارات می‌توان اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت و اسلامی شدن دانشگاه‌ها را رقم بزنیم.

نظری خاطرنشان کرد: درست است که فرامین و روحیات امامین انقلاب به ما می‌گوید که مرد روزهای سخت باشیم و از بحران‌ها عبور کنیم اما برای مسائل مالی دانشگاه باید فکر اساسی‌تری اندیشید.

وی اضافه کرد: بخشی از آیین‌نامه ارتقاء دانشگاه با سند دانشگاه اسلامی مغایرت دارد. کجای این آیین‌نامه انسان را موحد بار می‌آورد و رویکردهای او را تغییر می‌دهد، بنابراین ضرورت دارد شورای عالی انقلاب فرهنگی به این مسئله بپردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار