علت کمبود بلیت هواپیما اعلام شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: میزان تقاضا در بازار بلیت هواپیما افزایش یافته است به طوریکه ضریب اشغال صندلی های هواپیما به ۹۵ درصدرسیده است.

محمد محمدی بخش در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص علت کمبود بلیت هواپیما گفت:  در سه ماه اول امسال  افزایش پرواز و مسافر را داشته ایم به طوریکه طبق آمارها  ضریب اشغال پروازها بالای ۹۵ درصد است و همه  هواپیما ها معمولا با تکمیل ظرفیت پرواز می کنند. 

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، درخواست پرواز در سبد خانوارها به دلیل داشتن قیمت مناسب  پروازها و به صرفه بودن  آن افزایش داشته است. این در حالی است که تنها ۱۸۰  فروند هواپیما داریم و  نیاز ما ۵۵۰ فروند است.

او گفت: با توجه به افزایش ضریب اشغال، سوداگری و اخلال گری در حوزه های  مختلف ایجاد می شود؛ بنابراین به دلیل وجود ۱۹ سایت غیر مجاز، آژانس  متخلف  و ایرلاین های متخلف  و سایت های که اقدام به فروش بلیت غیر مجاز می کنند این ناهماهنگی ایجاد شده است.

محمدی بخش گفت: با نظارت و ورود ناوگان حتما  توسعه ناوگان را خواهیم داشت  و چرخه و شبکه را توسعه می دهیم و از سوی دیگر زمانی که سایر شقوق حمل ونقل کاهش عرضه داشته باشند و درخواست به سایر بخش ها منتقل می شود‌ که سعی می شود در این حوزه برنامه ریزی مناسب تری صورت گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابی
۲۳:۲۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
من ۱۵ آبان پرواز دارم . اگر به کارم نرسم اخراج می شم . اما بلیط ها را افراد از ما بهتران غیر قانونی خریده اند . به طوریکه از یک ماه قبل دارم هر روز جستجو می کنم . روز قبل پروازی نبود فردا که جستجو کردم نوشته ظرفیت تکمیل !!! چه کسی پاسخگوست ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۱:۰۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
شما که می‌گویید ۵۵۰ هواپیما نیاز دارید چرا در زمان برجام لال بودید و به مقامات بالا نگفتید نیاز کشور ۵۵۰ هواپیما است ؟؟!!!
اگر با بوئینگ یک قرارداد سنگین مثلا ۳۰۰ فروند بسته بودید ترامپ از،برجام خارج نمیشد چون او یک کاسب است. و الان این فشار اقتصادی بر کشور ایجاد نشده بود.
ضمنا ایران چاره ایی نداشت که یا ایرباس بخرد و یا بوئینگ. انتخاب سومی وجود نداشت و ندارد. متاسفانه مسئولین اشتباه کلیدی کردند و ایرباس انتخاب کردند ! آمریکا همانطور که اجازه نداد استرالیا از فرانسه زیر دریایی بخرد ،اجازه هم نداد قرارداد فروش ایرباس عملی شود. بهانه این بود که موتورهای ایرباس ،جی ای آمریکایی است . اما در واقع میخواست هم به ایران و هم به فرانسه بفهماند که امریکا نظاره گر سود و منفعت دیگران نخواهد بود در حالی که خودش هیچ نفعی از،برجام نبرد. ترامپ صریحا گفت برجام برای آمریکا هیچ نفعی نداشته ! لذا از آن خارج شد.
متاسفانه چوب کارنابلدی مسئولان را خوردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
وقتی مرغ گیر نمیاد توقع دارید بلیط هواپیما گیربیاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
واسه ۸۰ میلیون آدم فقط ۱۸۰ تا هواپیما که اونم میبینی نصفش نیاز به تعمیر هستن
یک تقسیم کنیم میشه به ازای هر نیم میلیون ایرانی یک هواپیما که اکثرا هم ظرفیت مسافر پایین دارند
حوزه حمل و نقل ریلی هم همینطوری هست
لوکوموتیو ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
درخواست پرواز در سبد خانوارها به دلیل داشتن قیمت مناسب پروازها و به صرفه بودن آن افزایش داشته است!!!!
آیا دست اندرکاران سازمان می دانند حداقل حقوق کار گر هفت میلیون است یا در توهم بسر می برند؟
آخرین اخبار