معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، ظرفیت‌های بی نظیر خراسان جنوبی را فرصتی برای فعالیت سرمایه گذاران چینی عنوان کرد.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، در نشست" ابتکار توسعه جهانی و سند همکاری ٢۵ ساله" که با حضور هیئت چینی در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، گفت: خراسان جنوبی با ١۵١ هزار کیلومتر وسعت و ٣٣١ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، شرقی‌ترین استان ایران است که از ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی و گردشگری بیشماری برخوردار می‌باشد.

او افزود: خراسان جنوبی با بیش از ٣٠٠ روز آفتابی و نیز باد‌های مستمر در طول سال، شرایط مساعدی برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی‌های نو و تجدید پذیر دارد.

به گفته اشرفی؛ شرایط اقلیمی خراسان جنوبی با برخی استان‌های کشور چین به لحاظ روز‌های آفتابی و وزش باد مشابهت زیادی دارد.

معاون استاندار با اشاره به پتانسیل‌های کشاورزی خراسان جنوبی، آماری جامع از وضعیت تولیدات استان در زمینه زرشک، زعفران، عناب، پسته و ... ارائه کرد.

او با تأکید بر رتبه نخست خراسان جنوبی در تولید برخی محصولات همچون زرشک و عناب، اظهار کرد: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در راستای ایجاد زنجیره ارزش در این محصولات از اولویت‌های استان می‌باشد.

اشرفی در ادامه از توانمندی‌های معدنی خراسان جنوبی گفت و متذکر شد: ذخایر غنی زغال سنگ، بنتونیت، سیلیس، مس و ... که در سطح استان پراکنده می‌باشند به لحاظ کیفیت و کمیت مثال زدنی می‌باشند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، حضور بیش از ١۵٠ نفر از سرمایه گذاران و کارگران چینی در استان، نشان دهنده شرایط ترغیب کننده خراسان جنوبی برای فعالیت اقتصادی می‌باشد.

او با کشور افغانستان نیز به عنوان یک فرصت نام برد و گفت: مرز ماهیرود، موقعیت بسیار مطلوبی برای توسعه مبادلات تجاری و ترانزیت کالا می‌باشد.

اشرفی  با ارائه کتاب "فرصت‌های سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی" که به همت اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تألیف شده، این مجلد و نمونه‌هایی از کالا‌های تولیدی استان شامل زرشک، زعفران، عناب، کشک و ... را به هیئت چینی اهدا نمود.

 این نشست با حضور رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور، دبیر و سخنگوی فراکسیون دیپلماسی اقتصادی محور مقاومت و همسایگان مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آسیا اقیانوسیه وزارت خارجه، رئیس کمیته سیاسیت خارجی کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونین هماهنگی امور اقتصادی و رؤسای اتاق‌های بازرگانی استان‌های خراسان جنوبی، مازندران و آذربایجان غربی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار