آبرسانی به دو روستای استان قم پیشرفت ۹۵ درصدی داشته‌است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم از پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به روستا‌های "کرمجگان" و "بیدهند" این استان خبر داد و گفت: پروژه فوق در قالب جهاد آبرسانی به اجرا رسیده‌است.

حسن بختیاری  با اشاره به عزم وزارت نیرو برای تأمین آب روستا‌های کشور، از برنامه‌ریزی برای آب‌رسانی به روستا‌های بیدهند و کرمجگان این استان خبر داد وگفت: کاهش منابع محلی آب کرمجگان موجب شده تا این روستا به ویژه در فصول گرم سال با مشکلاتی در زمینه تأمین آب مواجه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با بیان اینکه پروژه آبرسانی به روستا‌های کرمجگان و بیدهند در قالب جهاد آبرسانی و از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: اجرای ۸ کیلومتر خط انتقال و احداث ۳ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۲ هزار و ۲۵۰ مترمکعب و ساخت یک ایستگاه پمپاژ از اجزای این پروژه بود که در حال حاضر حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم، با بیان اینکه این پروژه با اعتبار۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: با تأمین اعتبارات لازم پروژه آب‌رسانی به روستا‌های بیدهند و کرمجگان تا پایان شهریورماه آماده بهره‌برداری می‌شود.

بختیاری در پایان تاکید کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه و همکاری مردم و استفاده بهینه و پرهیز از آبیاری باغات و باغچه‌ها مشکل تأمین آب این روستا‌ها برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم یادآور شد: آب‌رسانی به این دو روستا با ظرفیت انتقال ۱۶ لیتر بر ثانیه آب انجام می‌شود و ۷ هزار و ۳۰۰ نفر را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

روستا‌های کرمجکان و بیدهند در بخش کهک قم قرار دارد، کرمجگان دارای اماکن زیارتی، تاریخی و گردشگری مانند امامزاده نور علی (ع)، قلعه تاریخی و چهار طاق است، این دو روستا با شهر قم حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارند.

روستای بیدهند نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی قم به شمار می‌رود که با آب و هوای مطبوع خود میزبان شهروندان و گردشگران است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، استان قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار