آموزش احکام شرعی به دانش آموزان با استفاده از چهره‌های علمی و مذهبی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به دنبال ایجاد فضای امن و مناسب تربیتی است.

 اصغر باقرزاده در جلسه ستاد عفاف و حجاب با اشاره به سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در ترویج عفاف و حجاب گفت: آشنایی دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای محترم با مؤلفه‌های تعلیم و تربیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که وزیر آموزش و پرورش هم بر بهسازی نیروی انسانی و همچنین پیاده‌سازی سند تحول تأکید داشته و تحقق این دو موضوع را وعده داده است.

معاون پرورشی و فرهنگی به مهم‌ترین راهبرد‌های آموزش و پرورش در ترویج و گسترش عفاف و حجاب پرداخت و گفت: ایجاد گفتمان مثبت و سازنده بین دانش‌آموزان، پاسخگویی مربیان و مبلغان به سوالات دینی آنان در جلسات پرسش و پاسخ، تبیین اهمیت و ضرورت عفاف، حجاب و حیا در کتب درسی و اهتمام به نگرش مثبت نسبت به زیباشناختی عفاف و حجاب در دستور کار است.

وی به اهمیت رعایت پوشش اسلامی همکاران در مدارس و فضا‌های پرورشی اشاره و گفت: آموزش احکام شرعی به دانش آموزان با استفاده از چهره‌های علمی، مذهبی و ایثارگران در برنامه‌ها دیده شده است.

جانشین ستاد عفاف و حجاب وزارت آموزش و پرورش افزود: تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی، غنی‌سازی اوقات فراغت، آموزش و ساماندهی معلمان و مربیان، برگزاری دوره‌های آموزشی، انجام مطالعات پژوهشی و پایش‌های علمی از رویکرد‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش در خصوص عفاف و حجاب است.

وی به اجرای مصوبات ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی در محورهای، مستندات ساختاری، آموزشی و معرفتی، فرهنگی و هنری، تبلیغی و ترویجی اشاره کرد و گفت: برای هر کدام از مصوبات ۲۱ گانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در آموزش و پرورش متولی و مسئولی مشخص شده است.

جانشین ستاد عفاف و حجاب وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش همواره به دنبال ایجاد فضای امن و مناسب تربیتی است تا دانش آموزان عزیز در محیطی آرام و سالم در موقعیت‌های تربیتی قرار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار