حل مسائل صنعت خودرو به روش دانش‌بنیان

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: ایجاد پردیس علم و فناوری خودرو نزدیک‌ترین راه‌حل برای شکل گیری اکوسیستم دانش بنیان است.

امید رضایی‌فر، گفت: در حال حاضر اولویت اصلی ایجاد یک نظام مدوّن طرح و توزیع مسائل صنعت خودرو در شبکه‌ی دانش و فناوری کشور است.

 وی افزود:  لازم است پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت به وجه مناسبی مشارکت داده شوند و امکان استفاده از ظرفیت‌های تخصصی کشور در رفع مسائل اصلی صنعت خودرو فراهم شود.

رضایی‌فر ایجاد پردیس علم و فناوری را نزدیک‌ترین راه‌حل برای تحقق این فرایند و اکوسیستم دانست.

وی با تأکید بر اهمیت خودرو‌های الکتریکی در کاهش آلایندگی‌های محیطی در کشور  گفت: در پی آن هستیم پروژه‌ کلان برنامه‌ریزی جامع خودرو‌های برقی در سطح کشور با نگاه ملی و با گستره‌ای شامل محیط زیست، اقتصاد، فرهنگ عمومی و قوانین ملی در شورای عالی عتف مطرح و مصوب شود؛ در این طرح ابعاد مختلف فناوری و محصولات خودرو‌های الکتریکی در کشور در تولید و کاربری بررسی شده و نقشه‌ راه جامعی برای بازیگران مختلف در حوزه ترسیم خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
تا این دانش بنیایای بدبخت دانش فنی یه چیزی رو کشف میکنن و میان کاسبی کنن و مزد تلاششون رو بگیرن آمریکا فورا دانش فنی اونو میده و اونا رو ورشکست میکنه تا هیشکی جرأت نکنه بره دنبال دانش فنی و مملکت همیشه عقب افتاده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
پردازنده اولویت اوله
آخرین اخبار