اهدای دوبرابری خون در روزهای تاسوعا و عاشورا

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : مردم عزادار استان در روز تاسوعا و عاشورای حسینی مشارکت خوبی در کار خیرخواهانه اهدای خون داشتند.

مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : تعداد قابل توجهی از مردم مومن و نوع‌دوست استان کرمانشاه در دهه اول محرم و به ویژه روز تاسوعا و عاشورا با مراجعه به مراکز ثابت و سیار اقدام به اهدای خون کردند.

 مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: امسال در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) بیش از ۸۰۰ نفر برای اهدای خون اقدام کردند که تعداد ۶۰۰ نفر شرایط اهدای خون را داشتند که این میزان سه برابر اهدای خون در روز‌های معمول بوده است. 

میرزاده یادآوری کرد: از اول تا هشتم محرم یک هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز اهدا خون استان کرمانشاه مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر شرایط اهدا خون را داشتند.

 وی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان، با هدف ادای نذر خود اقدام به اهدای خون خصوصا در این ایام می‌کنند، تقاضای ما این است که با توجه به نیاز بیماران خصوصا بیماران سرطانی به خون و پلاکت این خون دهی محدود به این ایام نباشد و در فصول مختلف این اقدام خدا پسندانه را انجام دهند.

 میرزاده درباره فواصل زمانی مراجعه مردم برای اهدای خون افزود: آقایان در طول سال چهار مرتبه و خانم‌ها سه مرتبه با رعایت فاصله زمانی می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند. 

وی از نیاز روزانه ۱۵۰ واحد پلاکت در مراکز درمانی کرمانشاه خبر داد و گفت: عمر این فرآورده خونی سه روز است بنابراین نیاز به خون دائمی است.

 مدیر‌کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه ذخایر خون در حال حاضر مطلوب است، خاطرنشان کرد: گروه‌های منفی بیش از سایر گروه‌های خونی نیاز داریم.

 میرزاده یادآوری کرد: پویش نذر خون با شعار «اهدای خون، فرهنگ حسینی نزد عاشقان» در کرمانشاه که از اول محرم آغاز شده تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

 وی با اشاره به فعالیت دو مرکز خون‌گیری در سطح شهر کرمانشاه، تصریح کرد: مرکز اهدای خون در اداره‌کل انتقال خون کرمانشاه هر روز از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح الی ۱۹ به صورت ۲ شیفت و در روز‌های جمعه از ۸ و ۳۰ دقیقه صبح الی ۱۳ ظهر فعال است و همچنین پایگاه خونگیری معتضدی واقع در بیمارستان معتضدی هر روز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح الی ۱۳ دایر است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.