مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: دختر هفت ساله اهل یکی از روستا‌های این شهرستان مدتی پس از حمله یک قلاده سگ هار فوت کرده است.

امید صادق امیری مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: این دختر بچه اهل یکی از روستا‌های بخش مرکزی مهاباد در حمله یک قلاده سگ بلاصاحب از ناحیه سر و گردن زخمی شده بود و شستشوی زخم، واکسن‌های ضد هاری در سه نوبت (۲۱، ۲۴ و ۲۸ تیر) و آنتی‌بیوتیک لازم طبق دستورالعمل‌های بهداشتی را از همکاران واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد دریافت کرد.

وی با اشاره به اینکه نتایج آزمایش این قلاده سگ هاری مثبت بود افزود: این کودک مهابادی پس از ۱۲ روز از حمله سگ، با علائم تب‌شدید به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد مراجعه و پس از ویزیت به دلیل شدت تب با دستور پزشک با آمبولانس به مراکز بیمارستانی در ارومیه اعزام شده بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: پس از اعزام در مسیر انتقال به ارومیه بیمار دچار تشنج شده بود و آمبولانس دوباره بیمار را به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد برای انجام عملیات پزشکی احیا قلبی برگشت داد.

به گفته وی، متاسفانه تلاش‌های پزشکان برای نجات جان بیمار بی‌نتیجه ماند و بیمار برای کالبد شکافی به پزشک قانونی ارجاع داده شد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ررزلذ
۱۴:۲۷ ۲۱ تير ۱۴۰۳
خیلی بد هست خدا رحمتش‌کند