۱۰ هزار دانش آموز خوزستان در حال مهارت آموزی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۱۰ هزار دانش آموز خوزستانی در کارگاه‌های فنی و مهارتی آموزش و پرورش و همچنین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در حال مهارت آموزی هستند.

مسعود حمیدی نژاد به مناسبت هفته ملی مهارت در حاشیه بازدید از کارگاه‌های هنرستان فتح المبین اهواز  گفت: باید به سمت برگزاری طرح‌های مهارتی در استان حرکت کنیم تا جوانانی دارای مهارت و با انگیره کار پرورش دهیم، تابستان فرصت خوبی برای مهارت آموزی نوجوانان و جوانان است.

او  با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار نفر دانش آموز در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان ثبت نام کرده اند، افزود: سه هزار دانش آموز نیز در کارگاه‌های مهارت آموزشی آموزش و پرورش در حال آموزش هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان  با تاکید بر اینکه توسعه رشته‌های فنی و مهارتی در اولویت آموزش و پررورش خوزستان است، ادامه داد: طرح "نوجوان ماهر " یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش برای آشنایی این قشر با رشته‌های مهارتی و ایجاد بستری برای ورود دانش آموزان به بازار کار و اشتغال است که در هفته ملی مهارت در حال برگزاری است.

آقای حمیدی نژاد می‌گوید: آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای یکی از برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده که لازم الاجرا است که در استان صنعتی خوزستان باید بیشتر پرداخته شود.

در خوزستان ۴۰۰ هنرستان وجود دارد.

همچنین در استان ۵۵ مرکز دولتی و یکهزار و ۲۴ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.