صدور ۴ پروانه بهره برداری مجتمع خدماتی رفاهی در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ۴ پروانه بهره برداری تا پایان مردادماه صادر می‌شود که سه مجتمع از این تعداد در محور بروجن - خوزستان و یک مجتمع هم در محور لردگان افتتاح می‌شود.

فاطمه سادات حسینی راد گفت: ۱۰ سرمایه‌گذار درخواست راه‌اندازی مجتمع خدماتی رفاهی را ثبت کرده‌اند.

وی بهره‌برداری ۴ مجتمع خدماتی رفاهی در چهارمحال و بختیاری تا پایان مرداد اشاره کرد و افزود: با ایجاد این مجتمع‌ها هم استاندارد‌های لازم برای استراحت رانندگان وکاربران جاده‌ای با تحقق شعار «هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت» فراهم می‌شود و هم مرکزی با دسترسی رفاهی، درمانی و حتی محلی برای برپایی فریضه نماز در جاده‌ها ایجاد می‌شود.

حسینی راد گفت: توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی در طول مسیر‌های مسافرتی یکی ازوظایف اصلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است که این روند از طریق سامانه مقررات ملی در سه مرحله بهره‌برداری، استعلام و صدور موافقت‌نامه اصولی انجام می‌شود.

وی افزود: متقاضیان ثبت مجتمع‌های خدماتی رفاهی ابتدا درخواست خود را در سامانه مقررات ملی ثبت می‌کنند، این درخواست بعد از بررسی هفت روزه به دستگاه‌های مربوط ارسال و بازدید‌های لازم صورت می‌گیرد.

حسینی راد گفت: در نهایت موافقت‌نامه اصولی صادر خواهد شد و متقاضی بعد از دریافت موافقت تا ۳ سال فرصت ساخت و ساز مجتمع و دریافت پروانه بهره‌برداری را دارد.

وی با اشاره به اینکه ۹ مجتمع خدماتی رفاهی در حال بهره‌برداری هستند که ۵ مجتمع از این تعداد در شهرستان بروجن است، گفت: در حال حاضر ۴۵ مجتمع در سه حالت استعلام، بهره‌برداری و صدور موافقت هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ سرمایه‌گذار درخواست راه‌اندازی مجتمع خدماتی رفاهی را ثبت کرده‌اند که در حال بررسی است و ۴ پروانه بهربرداری هم تا پایان ماه صادر می‌شود که سه مجتمع از این تعداد در محور بروجن خوزستان و یک مجتمع هم در محور لردگان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه یک مجتمع خدماتی رفاهی باید همه امکانات از قبیل نمازخانه، سرویس بهداشتی، جاده دسترسی وپارکینگ را فراهم کند تا بتواند پروانه بگیرد، گفت: ۱۲ مجتمع خدماتی رفاهی دیگر هم در حال ساخت هستند که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و ادامه طرح در صورت تامین اعتبار از سمت سرمایه‌گذار ادامه می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار