۲ افسر پلیس در حمله مسلحانه در پاکستان کشته شدند

دو افسر پلیس که تیم واکسیناسیون ضد فلج اطفال را همراهی می‌کردند، در یک حمله مسلحانه در جنوب پاکستان کشته شدند.

دو افسر پلیس در هنگام همراهی با تیم واکسیناسیون سراسری فلج اطفال در جنوب پاکستان و هنگام اجرای یک کمپین ایمن‌سازی دسته‌جمعی علیه این بیماری بر اثر تیراندازی مهاجمان ناشناس کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری پاکستان، آصف مروت، افسر پاسگاه پلیس زرغون آباد پاکستان در این باره گفت: مردان مسلح ناشناس با تیراندازی دو پلیس را که از تیم واکسیناسیون فلج اطفال محافظت می‌کردند، در یکی از محله‌های کویته - شهری در ایالت جنوبی بلوچستان پاکستان- کشتند.

وی گفت که مهاجمان پس از این حمله از منطقه متواری شدند و پلیس تحقیقات در مورد آن‌ها را آغاز کرده است.

این حادثه در اولین روز از کمپین هفت روزه واکسیناسیون در بیش از ۵۰ منطقه در سراسر پاکستان با هدف واکسیناسیون ۷.۸۹ میلیون کودک زیر ۵ سال، بر اساس برنامه ریشه کنی فلج اطفال دولتی، رخ داد. در سال جاری، پاکستان تاکنون تنها یک مورد فلج اطفال را گزارش کرده است، در حالی که در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۰ مورد گزارش شده بود.

پاکستان و افغانستان تنها کشور‌هایی هستند که هنوز فلج اطفال در آن‌ها وجود دارد، و در هر دو کشور، گروه‌های افراطی مسلح مرتباً به تیم‌های واکسیناسیون فلج اطفال و پلیس که آن‌ها را همراهی می‌کنند حمله می‌کنند. سه افسر پلیس در ۲۵ ماه مه در حمله مشابهی علیه یک تیم واکسیناسیون در استان شمالی خیبر پختونخوا زخمی شدند.

چنین حملاتی پس از آن افزایش یافت که سازمان سیا، آژانس جاسوسی آمریکا، یک کمپین جعلی واکسیناسیون هپاتیت را برای تعقیب اسامه بن لادن، رهبر القاعده، که ادعا می‌شود توسط نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۱ در پاکستان کشته شد، اجرا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار