فالوده‌ یزد ثبت ملی شد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: شیوه تهیه فالوده‌ی یزدی در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسید.

شاکری معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از ثبت پنج اثر یزد در فهرست میراث آثار ناملموس کشور خبر داد و گفت: نحوه بافت بادبزن اسمی بافق، حناسایی یزد، طرز تهیه فالوده یزدی، مراسم دوخت پیراهن مراد در روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان، مراسم صبح روسیَه (سیاه) در فهرج و خرانق در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

او با اشاره به اینکه استان یزد تعداد زیادی از آیین‌ها، رسوم، رشته‌ها، فنون و غذا‌های با ارزش را در خود جای داده است، ادامه داد: آداب و رسوم، بازی‌های محلی، رشته‌ها و فنون مختلف صنایع‌دستی و سنتی، مراسم‌های خاص مذهبی و غیرمذهبی که درگذشته انجام می‌شده و در معرض خطر فراموشی هستند یا هم اکنون به شکل سنتی انجام می‌گیرند، در حوزه آثار ناملموس بررسی می‌شوند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: تاکنون ۱۴۳ اثر فرهنگی و تاریخی در حوزه ناملموس از استان یزد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
شیوه تهیه فالوده‌ی یزدی در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
فالوده فقط فالوده شیرازی
آخرین اخبار