وزیر امور خارجه پاکستان:

تروریستان در افغانستان از جنگ افزارهای ناتو استفاده می‌کنند

وزیر امور خارجه پاکستان گفت تروریستان در افغانستان از جنگ افزارهای به جا مانده از ناتو استفاده می‌کنند و پاکستان آماده همکاری با کابل در برابر عناصر تروریستی است.

رسانه های پاکستانی اعلام کردند: بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان در سخنانی در یک همایش اقتصادی در اسلام‌آباد بار دیگر مطالبه این کشور از کابل برای پرداختن به نگرانی‌های ناشی از تروریسم و نا امنی در مرزهای مشترک را مطرح کرد.

بلاول بوتو زرداری اظهار داشت که پاکستان نگران اقدامات تروریستی از خاک افغانستان به این کشور است و اینکه تروریستان درحال استفاده از سلاح‌های به جا مانده از نیروهای ناتو هستند.

وی به طالبان گفت: سیاست ما در مبارزه با تروریسم روشن است؛ پاکستان خواستار مقابله با معضل تروریسم بوده و برای این هدف آماده همکاری با کابل در برابر عناصر تروریستی است.

سخنان زرداری درحالی عنوان می‌شود که حمله مرگبار انتحاری روز یکشنبه در منطقه "باجور" واقع در شمال غرب پاکستان، دست کم ۵۴ کشته برجای گذاشت. گروهک تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت. دولت پاکستان بارها نسبت به تحرکات عناصر تروریستی از جمله داعش و تحریک طالبان پاکستان در داخل افغانستان ابراز نگرانی کرده است. در عین حال ادعای حضور عناصر طالبان پاکستانی در خاک افغانستان از سوی طالبان رد شده است.

برچسب ها: طالبان ، پاکستان ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار