نخستین آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان پزشکی برگزار می‌شود

دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: اعتباربخشی دانشکده‌های دندان‌پزشکی در دست پیگیری است.

رضا یزدانی، دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در چهل و دومین نشست شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی با اشاره به رئوس برنامه‌های دبیرخانه شورای دندان‌پزشکی، گفت: برای اولین‌بار آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان پزشکی، مهر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

وی گفت: آزمون صلاحیت بالینی دندان‌پزشکی بر اساس بایدهای آموزشی و مطابق سرفصل‌های آموزشی انجام می‌شود.

 یزدانی در خصوص انجام  اعتباربخشی دانشکده‌های دندان‌پزشکی گفت: ارزیابی بیرونی و اعتبار بخشی دندان‌پزشکی در دست پیگیری است و ارزیابان بیرونی از نیمه دوم سال برای انجام اعتباربخشی به دانشکده‌های دندان پزشکی مراجعه می‌کنند. 

وی از تشکیل بورد دندان‌پزشکی عمومی خبر داد و افزود: طبق اسناد بالا دستی، سلامت محوری جزو اولویت کاری ما است و توسعه آموزش مجازی در دندان پزشکی، بازنگری، اصلاح برنامه‌های آموزشی دوره‌های عمومی و تخصصی و آماده‌سازی زیر ساخت‌های لازم برای بین‌المللی سازی دانشکده‌های دندان‌پزشکی پیگیری می‌شود. 

دبیر شورای آموزش دندان پزشکی و تخصصی تصریح کرد: به منظور ارتقای خدمات سلامت دهان و دندان، دانشکده‌ها باید فعال‌تر از گذشته باشند، پایان نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی، ساماندهی و مطالعات مداخله‌ای انجام شود. 

وی با اشاره به ایفای نقش در راستای پاسخگویی اجتماعی و جامعه نگری بر حفظ سلامت مردم و کاهش ورودی بیماری‌ها تاکید کرد و افزود: کمبود منابع مالی و کمبود اعضای هیات‌علمی، کاهش ماندگاری و خروج اعضای هیات‌علمی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه دندان‌پزشکی است. 

 یزدانی افزود: دانشکده‌های دندان پزشکی باید برای افزایش درآمد اختصاصی پایدار از طریق جذب دانشجویان شهریه‌پرداز، انتقال دانشجویان از خارج کشور و پذیرش دانشجویان بین‌الملل و توسعه کلینیک‌های ویژه تلاش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.