یونیسف:

بیش از ۲۰ میلیون نفر در افغانستان خدمات صحی دریافت کرده‌اند

یونیسف در گزارش خود از وضعیت بشردوستانه در افغانستان اعلام کرد در نیمه‌ اول سال ۲۰۲۳ میلادی به بیش از ۲۰ میلیون نفر خدمات ضروری صحی و تغذیه ارائه کرده است.

دفتر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان می‌گوید که در نیمه‌ اول سال ۲۰۲۳ میلادی به بیش از ۲۰ میلیون نفر خدمات ضروری صحی و تغذیه ارائه کرده که ۵۰ درصد آن کودکان بوده‌اند.

دفتر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان امروز گزارش شش‌ماهه‌ی خود از «وضعیت بشردوستانه در افغانستان» را منتشر کرده است.

یونیسف گفت که از ماه جنوری تا ماه جون سال جاری میلادی، حدود هشت میلیون کودک را از نظر سوءتغذیه‌ی حاد بررسی کرده‌ است.

در این گزارش آمده است که این کودکان در مراکز صحی ثابت و سیار یونیسف مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

همچنین از میان این کودکان، تقریبا ۳۵۰ هزار نفر آنان که ۵۶ درصد شان دختران بودند، به‌دلیل «ضایعات شدید» بستری شده‌اند.

این نهاد افزود که آنان در نیمه‌ اول سال ۲۰۲۳ میلادی در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، ۳۱ درصد بیشتر کودکانی با ضایعات شدید را درمان کرده‌اند.

بر اساس گزارش شش‌ماهه‌ یونیسف، میزان افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان نیز از ۲۸.۳ میلیون نفر در ماه جنوری امسال به ۲۹.۲ میلیون نفر در ماه می افزایش یافته است.

این نهاد دلیل افزایش افراد نیازمند را عمدتا افزایش تعداد افراد نیازمند به خدمات حفاظتی تخصصی دانسته است.

یونیسف گفته است که در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ میلادی به بیش از ۲۰ میلیون نفر خدمات ضروری صحی و تغذیه ارائه کرده که ۵۰ درصد آن کودکان بوده‌اند.

این نهاد همچنین گفته است که در این مدت به بیش از شش صد و ۳۳ هزار کودک که ۶۰ درصد آن دختران بودند، در ۳۱ ولایت افغانستان خدمات آموزشی از طریق برنامه‌ی آموزشی «جامعه‌محور» ارائه کرده است.

یونیسف پیش از این اعلام کرده بود که برای رسیدگی به نیازهای ۱۹ میلیون نفر در افغانستان، از جمله بیش از ۱۰ میلیون کودک، نیاز فوری به ۱.۴۵ میلیارد دالر بودجه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.