کنفرانس علمی فناوری نوین در تشخیص حاشیه سرطان پستان در تبریز

در کنفرانس علمی فناوری نوین در تشخیص حاشیه سرطان پستان در تبریز اولین دستگاه ایرانی جراحی سرطان ارائه شد.

 رئیس پژوهشکده الکترونیک سرطان دانشگاه تهران و مخترع این دستگاه گفت: سیستم تشخیص حاشیه های آلوده به سرطان پستان یا CDP  حین عمل جراحی به کمک حسگر نانوساختار الکتریکی توانایی شناسایی حاشیه های آلوده و گره های لنفاوی درگیر را حین جراحی دارد.

آقای عبدالاحد افزود: این فناوری کاملا ایرانی در بیش از ۳۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور نصب و راه اندازی شده و نتایج مطالعات نشان می دهد ۳۵ درصد مارجین آلوده در حین جراحی را شناسایی کرده است.

وی اضافه کرد: این دستگاه به عنوان ابزار مکمل در تشخیص مارجین‌های داخلی درگیر با سلول‌های سرطانی به کمک جراح می‌آید و میزان عود را در بیماران دارای سرطان پستان کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال مذاکره با جراحان هندوستان، سوریه، عراق، ازبکستان و روسیه برای صدور این دستگاه هستیم خواستار حمایت بیشتر نظام سلامت و تجارت کشور برای توسعه بهره گیری از این دستاورد در ایران و جهان شد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان ایران هم با اشاره به موفقیت‌های کشورمان در حوزه پیشگیری و درمان سرطان گفـت: میزان مبتلایان به سرطان پستان از ۷۱ درصد در ۱۰ سال پیش به ۸۱ درصد رسیده است.

آقای اکبری افزود: سرطان پستان دومین عامل مرگ ناشی از سرطان زنان است و سالانه ۱۵۰ نفر در هر هزار نفر در کشورمان به این بیماری مبتلا می‌شوند که بیشترین درگیری در سنین ۴۵ تا ۵۵ سال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.