آتش‌سوزی در جنگل‌های گوماره‌له‌نگ مریوان مهار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: آتش سوزی در جنگل‌های روستای "گوماره‌له‌نگ" مریوان مهار شد و تلاش برای اطفای حریق در ۲ منطقه دیگر ادامه دارد.

بهزاد شریفی‌پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار کرد: آتش در جنگل‌های روستا‌های "دەرەوەران"، "ئاسنەوە" از توابع شهرستان مریوان همچنان شعله‌ور است.

او یادآور شد: نیرو‌های منابع طبیعی کردستان با کمک بالگرد وزارت دفاع برای خاموش کردن آتش تلاش می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: به دلیل مرزی بودن بخشی از مناطق دچار و احتمال وجود مین، عملیات اطفا در این مناطق توسط بالگرد و به صورت هوایی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید

جنگل‌های سه منطقه مریوان طعمه آتش شد


کریمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان درباره آخرین وضعیت این سه روستا اظهار کرد: خوشبختانه با حضور نیروهای حاضر در صحنه اعم از دولتی و سمن آتش‌سوزی در منطقه "گماره‌لنگ" مقداری فروکش کرده و حریق در مرحله پایانی است اما در سایر روستاها همچنان ادامه دارد.

وی از هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اعزام تانکرهای سوخت‌رسان از سنندج به مریوان خبر داد و اضافه کرد: این اقدام باهدف صرفه‌جویی و جلوگیری از هدررفت زمان و سوخت‌گیری سریع بالگرد در شهر مریوان است چراکه در غیر اینصورت، برای هر بار سوخت‌گیری یکی دو ساعت معطل و زمان را از دست خواهیم داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان بیان کرد: با فراهم شدن زمینه سوخت‌گیری بالگرد در مریوان، به‌جای اتلاف وقت، بالگرد عملیات هوایی اطفا حریق را انجام خواهد داد.

وی علت این آتش‌سوزی را انسانی ذکر کرد و اذعان داشت: البته شدت گرما در این مناطق به حدی بالاست که به‌جای هوای خنک، باد گرما احساس می‌کنید. در منطقه صعب‌العبور کوچک‌ترین آتش‌سوزی، گسترش یافته و خاموش‌کردن آن کار آسانی نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با ذکر اینکه وسعت آتش به حدی بالاست که احتمال می‌رود عملیات اطفا حریق چندین روز طول بکشد، خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته خاموشی آتش‌ در این مناطق 6 تا 7 روز طول کشیده است. قرار است که بالگرد روی مناطقی که مهمات زمان جنگ باقی‌مانده، عملیات اطفا هوایی انجام دهد.

کریمی از پیگیری و هماهنگی ویژه اعزام دومین بالگرد وزارت دفاع از تهران به مریوان خبر داد و افزود: استاندار کردستان پیگیری این موضوع را صادر کرده و احتمالا فردا به منطقه اعزام شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.