وزیر حمل و نقل عراق به سوریه سفر کرد

رزاق السعداوی در رأس هیئتی به دمشق سفر و با نخست وزیر سوریه و وزرای خارجه و حمل و نقل این کشور دیدار کرد.

وبسایت خبری العهد گزارش داد، سفر رزاق السعداوی، وزیر حمل و نقل عراق در رأس هیئتی به دمشق و دیدار او با نخست وزیر سوریه و وزرای امور خارجه و حمل و نقل این کشور نشانه اهمیت حمل و نقل و ترانزیت کالا برای دو کشور و همچنین اهمیت طرح راه آهن میان دو کشور سوریه و عراق و متعاقباً جمهوری اسلامی ایران و بهره برداری از موقعیت مهم جغرافیایی سوریه در طرح توسعه ارائه شده توسط عراق است که منجر به فعال شدن قرارداد‌های قبلی دو کشور و سرمایه گذاری در بنادر سوریه و لبنان در چارچوب منافع کشور‌های منطقه می‌شود.

السعداوی در پاسخ به پرسش العهد در خصوص هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران و لبنان در خصوص مذاکراتی که با طرف سوری انجام داد، تأکید کرد که «طرح جاده توسعه، در چارچوب منافع همه کشور‌های همجوار عراق و منطقه است و در کنفرانس‌های بین المللی متعددی که در عراق برگزار شد سازوکار، چگونگی و میزان مشارکت کشور‌های همسایه و منطقه در این طرح مورد بحث قرار گرفت. سیاست عراق حرکت به سوی بلوک بندی‌های سیاسی نیست، بلکه این کشور رویکرد سیاسی باز دارد. عراق نقطه اتصال سیاسی و اقتصادی این کشور‌ها خواهد بود.

وزیر حمل و نقل عراق با اشاره به «اهمیت موقعیت جغرافیایی سوریه و عراق گفت؛ باید به گونه‌ای سرمایه‌گذاری شود که منافع هر دو کشور تامین شود».

او خاطرنشان کرد: دو کشور علاوه بر موضوع ارتباط ریلی و ترانزیت درباره طرح جاده توسعه نیز گفتگو کردند».

برچسب ها: سوریه و عراق ، سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار