وقتی پهپادها می توانند ناجی افراد گمشده باشند

یک هواپیمای بدون سرنشین پلیس در جستجوی یک فرد مفقود مبتلا به زوال عقل که از بیمارستان دلتای کانادا ناپدید شده بود، در قامت یک قهرمان ظاهر شد.

پلیس شهر دلتا گفته بود که اخباری مبنی بر مشاهده احتمالی یک فرد گمشده در پارک محلی به نام دوگالد موریسون دریافت کرده است، اما هنگامی که به محل رسیدند نتوانستند او را پیدا کنند.

سلاح‌های بزرگ

در آن زمان بود که آن‌ها  تصمیم گرفتند سلاح بزرگ خود که یک پهپاد مجهز به دوربین مادون قرمز (IR) و نورافکن است را  بیرون آوردند .

گروهبان جیم اینگرام از پلیس دلتا گفت: این پهپاد به ما امکان اینکه که خیلی سریع لنز خود را روی یک منطقه باز متمرکز کنیم می‌داد و از آنجا می‌توانستیم منطقه‌ی جستجوی خود را محدود کنیم.

این دستگاه در جستجوی مزارع مجاور که بسیار بزرگتر از آن هستند که پلیس با پای پیاده بتواند به آن‌ها رسیدگی کند بسیار مفید بوده است.

اثر حرارتی روی هواپیمای بدون سرنشین به مقامات این امکان را داد تا مکان فرد مفقود شده را در یک منطقه پوشیده از علف و بته‌های وحشی مشخص کنند. دوربین‌های نورافکن و بزرگنمای پهپاد می‌توانستند تایید کنند که فرد مشاهده شده واقعا همان فردی است که ناپدید شده است.

اینگرام گفت: در این مورد که فرد از مشکل پزشکی رنج می‌برد و جستجو با پای پیاده را بسیار دشوار می‌کرد  پهپاد  تغییر بزرگی ایجاد کرد.

پلیس دلتا همچنین گفت که پهپاد‌های آن‌ها کاربرد‌های متنوعی دارند، اما پهپاد‌هایی که به طور ویژه به فناوری مادون قرمز مجهز هستند در «جستجو‌های احتمالی بسیار مهم» مفید هستند.


بیشتربخوانید


جستجو و نجات

در نوامبر سال ۲۰۲۰، محققان پیش‌بینی کردند که پهپاد‌ها به یک منبع مهم در ماموریت‌های جستجو و نجات تبدیل خواهند شد. محققان در مطالعه خود نوشتند: در آینده، نجات افراد گمشده، بیمار یا مجروح به طور فزاینده‌ای با پهپاد‌های خود مختار انجام خواهد شد.

امروزه مهندسان پهپاد‌هایی ساختند که در تشخیص انسان‌ها از هر چیزی که آن‌ها را احاطه کرده است مهارت خاصی دارند. آن‌ها با استفاده از یک برنامه یادگیری عمیق برای بهبود تصاویری که توسط هواپیما‌های بدون سرنشین جمع آوری می‌شود به این امر دست یافتند.

منبع: ایسنا 

برچسب ها: پهپاد ، افراد گمشده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار