شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ٢ هزار طرح در دست اجرا دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت : ۲ هزار طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در حال اجرا و بهره‌برداری است.

باقری   به مناسبت هفته صنایع کوچک و در نشست با خبرنگاران شهرستان دامغان در شهرک صنعتی این شهر، بیان کرد: ورود سرمایه‌گذاران سبب رشد اقتصادی استان سمنان می‌شوند و نگاه شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز نگاه توسعه‌ای است تا با توسعه شهرک‌های صنعتی و ایجاد زیرساخت‌های لازم زمینه ورود سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وی ادامه داد: در طرح‌های توسعه، نهادهای مختلف همراهی لازم را داشتند و در این زمینه در شهرستان دامغان راه دسترسی ایجاد، زیباسازی فضای سبز و بهسازی ورودی شهرک صنعتی دامغان نیز انجام شد.

باقری بیان کرد: با توجه به برگزاری مزایده فاضلاب شهرک صنعتی دامغان، به دنبال توافق با آب و فاضلاب شهرستان هستیم تا بتوان پساب تصفیه‌شده را به شهرک‌ صنعتی دامغان واگذار کرد.

وی تصریح کرد: شهرستان دامغان دارای معادن غنی و از لحاظ استخراج مواد معدنی جایگاه بسیار خوبی دارد، اما در زمینه صنایع تبدیلی نیازمند سرمایه‌گذاری و تقویت است که امیدواریم در آینده نزدیک با توجه به ورود سرمایه‌گذاران، شاهد رشد در این حوزه باشیم.

مدیر شهرک‌ و نواحی صنعتی منطقه دامغان هم در این نشست گفت: تعداد پنج سرمایه‌گذار خارجی از کشور چین به منظور سرمایه‌گذاری در شهرستان دامغان جذب شدند که از این تعداد سه سرمایه گذار در ناحیه صنعتی صیدآباد و ۲ سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی دامغان انجام شده است.

جلال سلیمانی بیان کرد: با انعقاد این سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیش از یکهزار شغل در زمینه صنایع تبدیلی معدنی منگنز، مس و آلیاژ ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۶۴ تا ۹۸، تعداد ۱۹۲ قرارداد در ۱۰۴ هکتار منعقد شد و از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ با رشد قابل توجه، تعداد ۷۱ قرارداد در ۶۳ هکتار اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار