شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ٢ هزار طرح در دست اجرا دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت : ۲ هزار طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در حال اجرا و بهره‌برداری است.

باقری   به مناسبت هفته صنایع کوچک و در نشست با خبرنگاران شهرستان دامغان در شهرک صنعتی این شهر، بیان کرد: ورود سرمایه‌گذاران سبب رشد اقتصادی استان سمنان می‌شوند و نگاه شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز نگاه توسعه‌ای است تا با توسعه شهرک‌های صنعتی و ایجاد زیرساخت‌های لازم زمینه ورود سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وی ادامه داد: در طرح‌های توسعه، نهادهای مختلف همراهی لازم را داشتند و در این زمینه در شهرستان دامغان راه دسترسی ایجاد، زیباسازی فضای سبز و بهسازی ورودی شهرک صنعتی دامغان نیز انجام شد.

باقری بیان کرد: با توجه به برگزاری مزایده فاضلاب شهرک صنعتی دامغان، به دنبال توافق با آب و فاضلاب شهرستان هستیم تا بتوان پساب تصفیه‌شده را به شهرک‌ صنعتی دامغان واگذار کرد.

وی تصریح کرد: شهرستان دامغان دارای معادن غنی و از لحاظ استخراج مواد معدنی جایگاه بسیار خوبی دارد، اما در زمینه صنایع تبدیلی نیازمند سرمایه‌گذاری و تقویت است که امیدواریم در آینده نزدیک با توجه به ورود سرمایه‌گذاران، شاهد رشد در این حوزه باشیم.

مدیر شهرک‌ و نواحی صنعتی منطقه دامغان هم در این نشست گفت: تعداد پنج سرمایه‌گذار خارجی از کشور چین به منظور سرمایه‌گذاری در شهرستان دامغان جذب شدند که از این تعداد سه سرمایه گذار در ناحیه صنعتی صیدآباد و ۲ سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی دامغان انجام شده است.

جلال سلیمانی بیان کرد: با انعقاد این سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیش از یکهزار شغل در زمینه صنایع تبدیلی معدنی منگنز، مس و آلیاژ ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۶۴ تا ۹۸، تعداد ۱۹۲ قرارداد در ۱۰۴ هکتار منعقد شد و از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ با رشد قابل توجه، تعداد ۷۱ قرارداد در ۶۳ هکتار اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.