امام جمعه مهاباد اعلام کرد:

قابلیت تبدیل شدن جهان اسلام به بلوک قدرتمند همه جانبه

امام جمعه مهاباد در اجلاس وحدت اسلامی گفت: جهان اسلام قابلیت تبدیل شدن به بلوک قدرتمند همه جانبه را دارد.

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد و مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور اقوام و ادیان هم در اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص لزوم وحدت اسلامی گفت: نقش اخوت و برادری در هم افزایی جهان اسلام غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه جهان اسلام قابلیت تبدیل شدن به بلوک قدرتمند همه جانبه را دارد، افزود: ۵۷ کشور اسلامی در جهان وجود دارد، اما اتحادیه مؤثری از این کشور‌ها در حوزه بین المللی وجود ندارد.

ماموستا امامی با بیان اینکه هرکجا مسلمانی به یاری نیاز داشته باشد باید به کمک آن شتافت، اضافه کرد: مسلمانان با موضع گیری صحیح باید در مقابل همه هتاکان بایستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان هم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم وحدت در جامعه اسلامی گفت: ایمان قلبی و فکر عمیق در این خصوص جایگاه ویژه‌ای دارد.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در ارومیه افزود: باید توجه داشته باشیم که نمی‌شود فقط شعار وحدت را سر دهیم بلکه نیاز به ترویج اصل موضوع وحدت در جوامع اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه عقل گرایی و ارائه مبانی عقلایی در ایجاد و گسترش وحدت در جامعه اسلامی باید در دستور کار قرارگیرد، اضافه کرد: درکنار آن باید وحدت بر اساس اسلام و اعتصام به عقل باشد.

سومین اجلاس منطقه‌ای کنفرانس اسلامی با حضور هزار و ۷۰۰ مهمان از کشور‌های همسایه و داخل کشور در ارومیه برگزار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.