فک پلمب مشاوران املاک به شرط دریافت پروانه

معاون اجتماعی دادگستری کل استان یزد گفت: مشاوران املاک فاقد پروانه تخصصی تا زمان کسب پروانه پلمب می‌مانند.

محمدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد گفت: با پیگیری مجموعه استانداری و دادگستری کل استان، رصد بازار املاک با حضور دستگاه‌های متولی در قالب بازرسی از مشاوران املاک در دستور کار قرار گرفت. 

او افزود: ماحصل بازرسی‌های صورت گرفته، پلمب تعدادی از مشاوران املاک فاقد مجوز عمومی و تخصصی بود. مشاوران املاکی که دارای پروانه تخصصی فعالیت نباشند پلمب شده و تا کسب پروانه، پلمب آن‌ها فک نخواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تصریح کرد: کنترل قولنامه ها، میزان کمیسیون، ثبت قولنامه‌ها و ... از جمله مواردی است که در بازدید تیم‌های نظارتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

رحیمی زاده ساماندهی معاملات در حوزه املاک و خودرو از مهمترین دغدغه‌های دستگاه قضا طی سال‌های گذشته ذکر کرد و افزود: اسناد معاملاتی عادی از چالش‌ها مهم پیش روی کشور است که حجم بسیاری از پرونده‌های محاکم قضایی را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: در طول این سال‌ها طرح‌های مختلفی در کشور با هدف ساماندهی معاملات و اسناد عادی انجام گرفته که هر بار به دلایل مختلف از جمله ضعف قوانین نیمه تمام رها شده است.

معاون دادگستری استان تأکید کرد که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مدیران قضایی کشور در خصوص لزوم ثبت رسمی معاملات در دفاتر اسناد رسمی و پیگیری‌های صورت گرفته توسط رئیس قوه قضائیه، حذف اسناد عادی و ساماندهی معاملات در آینده نزدیک رقم می‌خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار