معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح:

ایران در خط مقدم امن‌سازی منطقه است

سردار شکارچی گفت:یکی از الزامات منطقه ما ایجاد امنیت است که کشورمان در خط مقدم امن‌سازی منطقه قرار دارد و برای انجام آن هزینه هم می‌کند.

سردار ابوالفضل شکارچی معاون تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح اظهار کرد: شهدای بزرگی که ثمره تلاش آن‌ها، پیشرفت و اقتدار دفاعی کشور هستند؛ مانند شهید «حسن باقری» که به‌عنوان خبرنگار به عرصه انقلاب اسلامی ورود پیدا کرد و شاید بتوان گفت اولین خبرنگاری بود که به نمایندگی از سایر خبرنگاران به خارج از کشور رفت و سپس در دوران دفاع مقدس به‌عنوان فرمانده‌ای تیزهوش، دانشمند و مؤثر در دفاع مقدس ورود پیدا کردند و در همان کسوت هم به شهادت رسید.

سردار شکارچی گفت: البته شهید «صارمی» را هم داریم که شهید مقاومت است و نیز سایر عزیزانی که در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم به شهادت رسیدند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح خطاب به خبرنگاران گفت: شما خبرنگاران نقش برجسته‌ای در تبیین موفقیت‌ها و پیشرفت‌های نظام به‌ویژه در بخش دفاعی دارید.

وی با بیان اینکه تفاوت حوزه دفاعی امنیتی با سایر حوزه‌ها در موضوع «اسرار» است، بیان کرد: در این راستا؛ گاهی انتظارات خبرنگاران صحیح است، اما در نیرو‌های مسلح محدودیت‌هایی وجود دارد که سایر حوزه‌ها تا این اندازه با محدودیت مواجه نیستند. در واقع، برخی از محدودیت‌ها مطابق با پروتکل‌های نیرو‌های مسلح تنظیم شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌ها و رونمایی‌ها در نیرو‌های مسلح انجام می‌شود که هیچ خبری از آن منتشر نمی‌شود، چرا که بخش عمده‌ای از توان دفاعی کشور قابل بیان نبوده و در این زمینه جایی برای تبلیغات نیست. به همین دلیل؛ در رابطه با توان بازدارندگی فقط بخش‌هایی از آن را بازگو می‌کنیم.

سردار شکارچی در ادامه با اشاره به ناوگروه ۸۶ ارتش و دستاورد‌های آن، تصریح کرد: در خصوص اخبار مربوط به ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، بخشی کوچکی از آن رسانه‌ای شد؛ زیرا بنا نیست که همه اسرار آن بیان شود.

وی با بیان اینکه در خصوص برخی وقایع نمی‌توانیم «روایتگر اول» باشیم، تصریح کرد: افکار عمومی به کارکرد، تکنیک و تحلیل‌های خبرنگاران گره خورده است و ما از خبرنگاران به عنوان افسران جنگ رسانه‌ای در سطح راهبردی کشور انتظاراتی داریم. حال چنانچه در داخل کشور تحلیل رسانه‌ای اشتباه انجام شود، رسانه‌های بیگانه بر آن موج‌سواری می‌کنند.

معاون تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص ترور شهید فخری‌زاده، گفت: هنگامی که شهید فخری‌زاده ترور شد و به شهادت رسید، رسانه‌ها ۱۲ نوع خبر را منتشر کردند، چرا که هر رسانه‌ای می‌خواست گفتمان خاصی را به‌صورت اختصاصی برای رسانه خود داشته باشد.

سردار شکارچی افزود: این در حالی است که این نوع خبررسانی، افکار عمومی را متزلزل می‌کند، هر چند با مسئولان هم مصاحبه کردند، ولی برخی نظرات با همدیگر تفاوت بسیاری داشت؛ چون همه مسئولان که از آن حادثه اطلاع ندارند.

معاون تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح ادامه داد: ما باید اشتباهات و نقاط ضعف دشمن را رصد کنیم و سپس هنگامی که می‌خواهیم مطابق با واقعیت صحنه، کار رسانه‌ای انجام دهیم، دشمن را به‌عنوان دروغگو به دنیا معرفی کنیم.

سردار شکارچی گفت: این در حالی است که در دنیا همانند رسانه‌های ما عمل نمی‌کنند؛ زیرا چنانچه مسئولی در مورد اقدامی موضعی بگیرد، موضع آن در تکمیل اقدامی است که صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در اقتدار دفاعی و هم در ارتقاء قدرت بازدارندگی کشور سهیم هستند، تصریح کرد: ما در شرایط بسیار سخت و پیچیده جنگ نرم و شناختی قرار داریم، زیرا امپراطوری رسانه‌ای دشمن افکار عمومی جامعه را شبانه‌روز مورد بمباران قرار می‌دهند.

معاون تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح ادامه داد: از این روی دو رسالت صیانت از افکار عمومی، ذهن و باور مردم در مقابل این هجوم دشمن و دیگری هجوم به کانون‌های رسانه‌ای دشمن برعهده خبرنگاران است. البته هر دو رسالت باید به موازات هم انجام شود.

سردار شکارچی تأکید کرد: اگر فقط در موضع انفعالی و دفاعی در برابر حملات رسانه‌ای دشمن قرار بگیریم، شکست خورده‌ایم و در آن هیچ شکی وجود ندارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، در دفاع مقدس چنانچه تا ابد پشت دروازه اهواز می‌ماندیم، هیچ‌گاه نمی‌توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم. چرا که اگر در دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم برای آن بود که آرایش تهاجمی برابر دشمن گرفتیم.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه آرایش امروز افسران جبهه نرم باید هجومی باشد نه دفاعی، عنوان کرد: نکته دیگر این است که نقطه کانونی امپراطوری رسانه‌ای دشمن که در رأس آن آمریکا قرار دارد را باید مورد حمله قرار دهیم.

وی افزود: آمریکا را به عنوان قدرت جهانی به حساب نیاورید، چون آن‌ها دنبال جلوگیری از فروپاشی خود هستند؛ امروز هم قدرت‌های نوظهور و هم انقلاب اسلامی ضرباتی را بر پیکره آمریکای جنایتکار وارد کردند که به هیچ عنوان نمی‌تواند آسیب‌هایی که بر او وارد شده را جبران کند.

معاون تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح، مهم‌ترین آسیب به آمریکا را شکسته شدن هیبت این کشور در میان ملت‌های جهان عنوان کرد و گفت: شدت این آسیب‌ها به قدری است که تا یکصد سال دیگر قابل بازسازی نیست. به عنوان مثال، در جنگ نفتکش‌ها در دفاع مقدس اکثر کشور‌های جهان در خلیج فارس پرچم آمریکا بر روی نفتکش‌های خود نصب می‌کردند. اما، امروز پرچم آمریکا بر روی نفتکش‌های خود هم اعتبار ندارد.

سردار شکارچی ادامه داد: با این وجود آن‌ها ما را به ایجاد ناامنی در خلیج فارس متهم می‌کنند در حالی که خلیج فارس خانه کشور‌های منطقه است و باید به آمریکایی‌ها گفت که شما در اینجا چه کار دارید؟ این سئوال را رسانه‌ها باید از آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها بپرسند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها ما را به ایجاد ناامنی در خلیج فارس متهم می‌کنند، تأکید کرد: این اتهام‌زنی در صورتی انجام می‌شود که ما تمام تلاش خود را با همکاری سایر کشور‌های منطقه انجام می‌دهیم تا به امنیت منطقه خدشه‌ای وارد نشود.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح افزود: آن‌ها برای غارت منابع کشور‌های منطقه آمده و ما را به ناامنی در آب‌های بین‌المللی متهم می‌کنند؛ اگر تهدید باشیم فقط برای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستیم و برای کشور‌های منطقه هیچ تهدیدی نیستیم. چون با کشور‌های منطقه دارای منافع مشترک هستیم.

سردار شکارچی تأکید کرد: یکی از الزامات این منطقه ایجاد امنیت است که جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم امن‌سازی منطقه قرار دارد و برای انجام آن هزینه هم می‌کند؛ آرایش برای امن‌سازی است نه ایجاد نا امنی.

وی ادامه داد: دقیقا نقطه مقابل ما آمریکا قرار دارد که آرایش آن ایجاد نا امنی است؛ سردسته همه دزد‌های جهان در دریا‌ها و گردن کلفت همه نفت دزد‌ها آمریکا است؛ لذا عقل سلیم می‌گوید باید با این دزدی مقابله کرد پس این اسمش ایجاد ناامنی نیست؛ اینکه نباید گذاشت آمریکا آبراه‌ها را نا امن نکند و تجارت آزاد و بین‌المللی را به چالش نکشاند و به بهانه امنیت و با شعار امنیت منطقه را ناامن نکند، موضوعی است که باید رسانه در انجام آن کمک کنند و آن را علاوه بر افکار عمومی داخل، به افکار عمومی بین‌المللی هم انتقال داد.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح تصریح کرد: هر حرکتی که آمریکا در آبراه‌های بین‌المللی انجام می‌دهد این است که منافع همه ملت‌ها فدای منافع آمریکا و در این رابطه شعار می‌دهند که هر کس با ما نیست، دشمن بشریت است؛ پس باید با این تفکر امپریالیستی مقابله کرد. البته کشور‌های منطقه هم این را فهمیدند، لذا؛ اگر رزمایشی در منطقه انجام‌می دهیم این رزمایش‌ها برای ایجاد ناامنی نیست، بلکه برای تقویت امنیت منطقه است.

وی با اشاره به ناوگروه ۸۶ بیان کرد: به عنوان مثال، وقتی ناو گروه ۸۶ به اقیانوس اطلس و آرام اعزام می‌شود برای این است که باید بستر‌های امنیتی را در آبراه‌های بین‌المللی ایجاد کنیم و این حق ماست؛ به عبارت دیگر قدرت دفاعی ما به خلیج فارس و دریای عمان محدود نمی‌شود، بلکه سطح اقتدار دفاعی ما به سطحی رسیده که باید در سطح بین‌المللی بیاندیشیم.

سردار شکارچی ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم از حق خود در هر جایی و هر زمان و مکانی دفاع کنیم یک حقیقت و حق بین‌المللی است، باید اقتدار خود را به سطح بسیار بالایی برسانیم؛ همه دشمنان در خارج از کشور به‌ویژه امپریالیسم آمریکا دنبال این است سطح اقتدار دفاعی ایران به سطحی از افول و نابودی برسد که در داخل با یک حرکت کوچک، تغییر نظام جمهوری اسلامی روی دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
آره واقعا خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
احسنت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
دم ایران وایرانی گرم ، سرفراز باد ایرانم
آخرین اخبار