لزوم راه اندازی کتابشهر در مناطق گردشگری استان اردبیل

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی اردبیل از وجود ظرفیت و بستر مناسب برای راه اندازی کتابشهر در مناطق گردشگری استان اردبیل خبر داد و راه اندازی آن را یادآور شد.

حجت الاسلام سید محسن محسنی در جلسه مشترک با مدیر روابط عمومی و معاون امور شعب کتابشهر ایران، در سخنانی اظهار کرد: حضور مسئولین فرهنگی کشور در استان‌ها و بازدید از نحوه اجرای فعالیت‌ها عامل موثری در ارتقای کیفی برنامه‌ها و نیز انگیزه بخشی در راستای برنامه ریزی جهت توسعه فعالیت‌ها در سطح وسیعی از جامعه است.

محسنی با تقدیر از سفر مسئولین کتابشهر ایران به اردبیل، این استان را مستعد در امر ترویج فرهنگ دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: کتابشهر اردبیل با ایجاد جذابیت و فضای مناسب فرهنگی و تفریحی، توانسته در طول قریب به ۳ سال از فعالیت خود شهرت خاصی در بین مجموعه‌های فرهنگی استان به خود اختصاص دهد.

او استقبال بی‌نظیر جوانان از این مجموعه فرهنگی را مرهون مدیریت صحیح و نیز تغذیه مناسب فرهنگی در این مکان عنوان کرد و گفت: وجود کافه کتاب و محیط سالم فرهنگی باعث اطمینان خاطر خانواده‌ها برای حضور فرزندان خود در این مجموعه شده که خود عامل موثری در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین نسل جوان و نیز اقشار مختلف جامعه شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل با تأکید بر لزوم برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت کتابشهر در اردبیل گفت: در آستانه آغاز سالتحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها با برپایی نمایشگاه کتاب و نوشت افزار می‌توان کتابشهر را در بین نوجوانان و جوانان معرفی کرد.

محسنی تعامل کتابشهر با ادارات، مدارس، نهاد‌های فرهنگی و موسسات آموزشی را مهم توصیف کرد و افزود: برای افزایش استقبال از این مجموعه فرهنگی می‌توان تعامل دوسویه بین مجموعه‌های تاثیرگذار فرهنگی اعم از حوزه علمیه خواهران، انجمن‌های اسلامی، هیئت‌های مذهبی، انجمن اسلامی اصناف و بازاریان، ادارات و نهاد‌های فرهنگی و مراکز آموزشی با کتابشهر را تقویت بخشید.

او افزود: اکران فیلم‌های فرهنگی و دینی به همت سازمان تبلیغات اسلامی در مساجد و مراکز فرهنگی گام موثری در راستای توسعه فرهنگ دینی جامعه است که کتابشهر در بخشی از فعالیت‌های خود می‌تواند در این امر نیز مشارکت داشته باشد.

محسنی با اشاره به وجود ظرفیت و بستر مناسب برای راه اندازی کتابشهر در مناطق گردشگری استان اردبیل گفت: شهرستان‌های استان اردیبل اعم از شهرستان مرزی پارس آباد، شهرستان گردشگری مشگین شهر و شهر توریستی سرعین قابلیت ایجاد کتابشهر دارد که می‌تواند در فرهنگ آن مناطق تاثیرگذار باشد.

این مقام مسئول تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: تلفیق صنایع دستی استان اردیبل از جمله صنایع دستی منطقه عنبران نمین در کنار محصولات کتابشهر می‌تواند در جذابیت این فضای فرهنگی و نیز معرفی آثار جهانی این استان در حوزه صنایع دستی و گردشگری موثر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار