کشاورزان نهاوندی با ۷۱ هزار تُن رکورددار تولید گندم استان همدان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: کشاورزان نهاوند با ۷۱ هزار تُن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی استان تحویل داده‌اند که از این نظر رکورددار آست

سید حسین خوانساری بیان کرد: تاکنون سه هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و مابقی نیز به تدریج به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

او افزود: پس از نهاوند، گندمکاران شهرستان رزن با بیش از ۶۴ هزار تُن گندم در رده دوم قرار دارند و استان همدان در بین ۳۱ استان کشور در رده نهم خرید تضمینی گندم قرار گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان همدان از مرز ۳۰۰ هزار تن گذشته است گفت: این میزان خرید نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود ۹۰ درصد رشد داشته است.

خوانساری ادامه داد: ۵۵ مرکز خرید تضمینی گندم در استان همدان برای خرید گندم ایجاد شده که از این تعداد ۲ مرکز خرید به صورت دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد است.

او یادآور شد: این مراکز خرید تا شهریور کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می‌دهد.

خوانساری گفت: امسال قیمت مصوب خرید تضمینی گندم در کشور ۱۵ هزار تومان است.

 استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمار‌های منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.