حمله نظامیان اوکراینی به یک صومعه ارتدوکس

درپی تصمیم دادگاهی در کی‌یف برای بیرون راندن راهبان کلیسای ارتدکس ماموران پلیس اوکراین به یک صومعه کی‌یف حمله کرده و قفل‌های آن را شکستند.

کلیسای ارتدوکس اوکراین سه شنبه اعلام کرد ماموران پلیس، سه ساختمان را که بخشی از صومعه پچرسک لاورا کی یف است، محاصره کرده اند و در حال یورش به این ساختمان‌ها هستند. 

به گزارش اسپوتنیک، کلیسای ارتدوکس اوکراین در پیامی در حساب کاربری تلگرام خود نوشت: «پلیس اکنون در حال حمله به ساختمان‌های ۵۴، ۵۷ و ۵۸ است که هم زائران و هم برخی راهبان در آن‌ها ساکن هستند. ماموران پلیس «قفل‌ها را شکسته و به ساختمان ۵۷ [لاورا] نفوذ کرده اند.» 

این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که گنادی آسکالدوویچ، نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه در امور همکاری در زمینه ترویج احترام به حق آزادی مذهب، بیرون راندن راهبان از پچرسک لاورا کی یف را به شدت محکوم کرد و این اقدام را بی قانونی و استبداد بیشتر از طرف رژیم ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دانست.

آسکالدوویچ گفت: «اگر این تصمیم [در مورد بیرون راندن افراد] اجرا شود، تفرقه افکنان، مسیر مستقیمی برای تصرف و بستن این زیارتگاه مهم ارتدوکس خواهند داشت. اقدام حاکی از بی قانونی و خودسری دیگری از سوی رژیم کی یف صورت گرفته است. کی یف یک دعوای حقوقی ساخته و حکم مورد نیاز آن را بدست آورده است.»

 یک دادگاه در کی یف، پنجشنبه ادعایی علیه پچرسک لاورا کی‌یف را تأیید کرد تا همه موانع استفاده از این ملک برداشته شود. منابع آگاه از تصمیم دادگاه به اسپوتنیک گفتند که اکنون می‌توان راهبان را بیرون کرد. رسانه‌های اوکراین نیز گزارش دادند که کمیسیونی از وزارت فرهنگ و سیاستگذاری اطلاعاتی اوکراین، چهار ساختمان را که بخشی از پچرسک لاورا کی‌یف هستند، مسدود کرده است.

نیکیتا چکمن، وکیل پچرسک لاورا کی‌یف و کشیش کلیسای ارتدوکس اوکراین، تصمیم دادگاه را «یکی از شرم آورترین تصمیمات در تاریخ اوکراین» خواند و آن را محکوم کرد. زلنسکی در طول ۱۲ ماه گذشته. سرکوبگری تمام عیاری را علیه کلیسای ارتدکس اوکراین ترتیب داده است. مقامات محلی در مناطق مختلف اوکراین، با تاکید بر ارتباط کلیسای ارتدوکس اوکراین با روسیه، فعالیت‌های این کلیسا را ممنوع کرده اند و لایحه‌ای برای ممنوعیت سراسری این کلیسا به پارلمان اوکراین ارائه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار