نماینده یزد و اشکذر در مجلس مطرح کرد؛

شکست طرح رژیم صهیونیستی با بهبود روابط ایران و عربستان

جوکار گفت: طرح عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشور‌های اسلامی با بهبود روابط ایران و عربستان شکست خورد.

محمدصالح جوکار نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت، در رابطه با سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان به ریاض اظهار داشت: دو کشور تلاش‌های زیادی برای ترمیم و همچنین بهبود روابط داشته اند، بنابراین شاهد تحولات مثبتی در این خصوص هستیم. 

او افزود: همگان اعتقاد دارند نزدیک شدن دیدگاه‌های تهران و ریاض بر معادلات و مناسبات منطقه‌ای تاثیرگذار است و بر این اساس کشور‌های متعددی در حاشیه خلیج فارس درصدد بازنگری در روابط خود با جمهوری اسلامی بوده و به دنبال رفع برخی مسائل هستند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس ادامه داد: نباید فراموش کرد این رخداد در حالی رقم می‌خورد که رژیم صهیونیستی طی ماه‌های گذشته به طور مکرر از عادی سازی روابط با کشور‌های اسلامی صحبت می‌کرد، اما اکنون با بهبود روابط ایران و عربستان، طرح رژیم غاصب با شکست بزرگی روبرو شد.

جوکار اظهار داشت: دو کشور تلاش کردند در اولین گام‌ها مذاکرات سیاسی داشته باشند و به سراغ بازگشایی سفارتخانه هایشان گام بردارند. در شرایط کنونی باید سطح مناسبات افزایش یابد و این همان موضوعی است که وزیر اقتصاد عربستان نیز به آن اشاره کرده و از سرمایه گذاری در ایران سخن گفته بود.

او تصریح کرد: بدون شک هدفگذاری خوبی از سوی دو کشور برای ارتقا، پیشرفت و توسعه روابط دو جانبه صورت گرفته و رفت و آمد‌های دیپلماتیک در این راستا محسوب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار