اندیشمندان و آزادگان جهان به ترویج گفتمان جهانی اربعین کمک کنند

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از همه رسانه‌های آزاد، علما، اندیشمندان و آزادگان جهان خواست که به تولید ادبیات و ترویج گفتمان مناسب جهانی شدن اربعین کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «حمید احمدی» در همایش روایت جهانی اربعین با حضور دههاتن از روایان و مبلغان اربعین از جمله مبلغانی از افغانستان گفت: روایت درست، موشکافانه و زیباشناسانه حرکت بزرگ اربعین، ما را به تولید گفتمان و ادبیاتی در شان حماسه عظیم امام حسین (ع) رهنمون می‌سازد.

وی افزود: نظام سلطه همه تلاش خود را در مسیر تقابل با این حرکت گذاشته است و تلاش می‌کند روایتی انحرافی و دنیایی از مراسم اربعین به جهان مخابره کند.

رییس کمیته فرهنگی ستاد اربعین تصریح کرد: راهبرد نظام سلطه، کتمان، تقلیل و تحریف مراسم اربعین است و از این رو، همه رسانه‌های مستقل و آزاده جهان و جبهه مقاومت باید با اتخاذ سیاستی هم افزا و منسجم برای ارائه و انعکاس ابعاد زیباشناختی این حرکت بی بدیل معنوی و روایتی صادقانه و درست از آن متحد شوند.

احمدی گفت: حماسه عاشورا و اربعین، اوج گذشت و ایمان و عرصه تجلی ارزش‌های متعالی اسلام، اخوت ایمانی و فضائل انسانی است و همه ما وظیفه داریم کمک کنیم این مسابقه در خیرات به خوبی به تصویر کشیده شود.

وی افزود: لازمه موفقیت در این مسیر، توجه به اشتراکات و اخوت اسلامی، ساختار امت اسلامی و نگاه تمدن ساز حرکت حسینی (ع) است.

رییس کمیته فرهنگی ستاد اربعین تاکید کرد: برای روایت جهانی از اربعین باید اندیشه جهانی و برنامه‌های جهانی داشت و از روایت صرفا آیینی و فرقه‌ای در باره آن اجتناب کرد.

وی گفت: طرح و تبیین درست پیام‌های والای نهضت عاشورا و حرکت آزادگان آن، لازمه جهانی شدن این حماسه عظیم است.

حجت الاسلام احمدی یادآور شد: توجه به سه اصل «احترام به حاکمیت دولت عراق»، «تکریم مردم عراق» به عنوان میزبانان این حماسه و حرکت بزرگ و «تقویت مرجعیت عراق» به عنوان رکن رکین استقلال و عزت این کشور و عمود خیمه مسلمانان در عراق از اصول بنیادین و محوری برنامه‌ها و اقدام‌های فرهنگی و تبلیغی ستاد فرهنگی اربعین است.

وی همچنین با بیان اینکه «مراسم پیاده روی اربعین یک سفر ارزان است نه رایگان»، خواستار رعایت تمام جوانب قانونی این سفر و رعایت توصیه‌های بهداشتی در این زمینه شد.

همایش «روایت جهانی اربعین» عصر پنجشنبه (۲۶ مرداد) به دعوت گروه راویان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و با حضور ده‌ها تن از راویان و مبلغان اربعینی در دفتر بنیاد بین المللی اربعین در قم برگزار شد و در آن، ضمن انجام چند سخنرانی از سوی اساتید و مقام‌های مسئول و تبادل نظرات و تجربیات، برنامه اعزام و اقدام گروه‌های مختلف و نحوه سازماندهی و اعزام راویان اربعین تشریح شد.

پیاده روی بزرگ اربعین در عراق با حضور گسترده شیعیان و ارادتمندان به امام حسین (ع) و حماسه کربلا از نقاط مختلف جهان از امروز جمعه اول صفر (۲۷ مرداد) در مسیر نجف به کربلا آغاز می‌شود و تا روز بیست و پنجم صفر (۲۰ شهریور) ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار