نحوه تردد اتباع خارجی مقیم و غیرمقیم از کشور ایران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) اعلام شد

اتباع خارجی (ترانزیتی) کشورهای شرقی ایران مجاز به تردد از مرز چذابه و اتباع خارجی (ترانزیتی) از کشورهای شمالی ایران مجاز به تردد از تمامی مرزهای خروجی زائرین اربعین خواهند بود.

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) اعلام کرد: اتباع خارجی کشورهای شرقی ایران صرفا مجاز به تردد از مرز چذابه هستند و اتباع کشورهای شمالی ایران مجاز به تردد از تمامی مرزهای خروجی زائرین اربعین خواهند بود.

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) امروز با صدور اطلاعیه‌ای چگونگی تردد اتباع خارجی مقیم یا غیرمقیم از خاک جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) را اعلام کرد.

در اطلاعیه آمده است با توجه به توافقات انجام گرفته با دولت عراق شایسته است اتباع خارجی نسبت به همکاری لازم پیرامون برنامه ریزی تردد از مسیرهای اعلامی، اهتمام ویژه داشته باشند.

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) نسبت به تردد اتباع خارجی مقیم ایران اعلام کرد که اتباع خارجی مقیم ایران پس از ثبت نام در سامانه و اخذ سند مسافرتی، صرفا از مرز شلمچه امکان تردد دارند.

همچنین اتباع خارجی (ترانزیتی) کشورهای شرقی ایران اعم از پاکستانی، افغانستانی و هندی صرفا مجاز به تردد از مرز چذابه خواهند بود و اتباع خارجی (ترانزیتی) از کشورهای شمالی ایران مجاز به تردد از تمامی مرزهای خروجی زائرین اربعین خواهند بود.

ستاد اربعین گفته است تمامی زوار اتباع خارجی اعم از مقیم و یا ترانزیت در زمان بازگشت به کشور ایران نیز از مرز خروجی قبلی مجاز به ورود به کشور خواهند بود.

سال گذشته افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ زائر افغانستانی برای شرکت در مراسم عزاداری‌های پایانی ماه صفر و شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین از طریق مرز دوغارون وارد ایران شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۲
بنده ۲۰ روز میشود که ثبت نام کرده ام هنوز دفترچه ام نیامده است به هر کسی که میگم جواب درست نمیدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
سلام افراد فاقد مدارک هم می تواند شرکت کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
چگونه ثبت نام کنیم؟ غیری قانونی هستم
آخرین اخبار