برنامه دشمن برای به خیابان کشاندن جوانان ما دیگر کارساز نیست

معاون اول قوه قضاییه گفت: بر اساس اطلاعاتی که داریم بصیرتی که خانواده‌ها از اغتشاش‌های سال گذشته به دست آورده‌اند برنامه دشمنان کارساز نیست.

حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر بدانید سربازان گمنام امام زمان اعم از وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و نیرو‌های جان برکف فراجا در بازه زمانی یک سال از اولین شهادت در شاهچراغ تا اقدام اخیر چه مقدار از این گروهک‌های تروریستی را دستگیر کردند به اقتدار نظام جمهوری اسلامی پی می‌برید.

وی افزود: با غرور و افتخار متوجه می‌شوید که امنیتی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست آمده توسط همین جان‌برکف‌ها بوده و همچنان برای آرامش مردم ما فعالیت می‌کنند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: اتاق فکر دشمن ۲۴ ساعته و شبانه روزی فعال است به گونه‌ای جوانان ما را فریب دهد و باز هم به خیابان‌ها بکشاند، اما بصیرتی که خانواده‌ها از اغتشاش‌های سال گذشته به دست آورده‌اند بر اساس اطلاعاتی که داریم این برنامه دیگر کارساز نیست.

وی گفت: مردم فریب نمی‌خورند، هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد، امنیت و آرامش کامل در کشور حاکم است.

معاون اول قوه قضائیه درباره حادثه اخیر شاهچراغ گفت: مدعیان حقوق بشر به هر بهانه‌ای از حقوق بشر استفاده و بر ضد آن عمل می‌کنند کسانی که اهل قلم و بیان هستند اعم از وکلا، حقوق‌دان‌ها و اساتید دانشگاه باید به میدان بیایند و بگویند کسانی که در شاهچراغ کشته شدند به چه گناهی کشته شده‌اند. آیا این حمایت از حقوق بشر است؟

وی با بیان این‌که تشکیل جلسات و برنامه‌های در حوزه حقوق بشر آمریکایی یک ضرورت است اظهار کرد: آمریکایی‌ها به بهانه‌های مختلف از واژه‌ها و عبارات سوءاستفاده می‌کنند، آن‌ها در موارد متعددی از یک سو خود را مدافع حقوق تعیین سرنوشت برای افراد می‌داند، اما همین حق را برای یک ملتی همچون فلسطین قائل نیستند.

مصدق افزود: پس از جنگ جهانی دوم حق تعیین سرنوشت در منشور سازمان ملل متحد گنجانده شد، از سال ۱۹۵۰ موج آزادی خواهی جهان را در بر گرفت و کشور‌های مستقلی بوجود آمدند و در نتیجه حدود ۳ دهه استعمار زدایی این بود که جمله حق تعیین سرنوشت از اصل سیاسی به یک اصل حقوقی تبدیل شد و از آن به بعد به عنوان حق ذاتی و بنیادین استفاده شد.

وی گفت: رویه‌های دولت‌های آمریکا در دهه‌های گذشته مجموعه‌ای از اقدامات غیر قانونی و متضاد است که آن‌ها را می‌بینیم که نمونه آن در قضیه بالکان، سودان، سوریه، عراق و افغانستان به خوبی مشاهده می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: آمریکایی‌ها در قضیه سوریه از گروه‌های تجزیه طلب حمایت کرد؛ دولت آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز از سال ۵۷ سیاست‌های تجزیه طلبانه را به طور مستقیم و غیر مستقیم در دستور کار خود قرار داده، بطوریکه در سال‌های مختلف دولتمردان مختلف با حمایت از سیاست‌های صهیونیست‌ها در زمان جورج بوش طرح خاورمیانه جدید را طراحی کردند تا از مراکش تا مغولستان را در برگیرد.

وی اضافه کرد: نیت اصلی آمریکایی‌ها در پوشش مفاهیم همچون حقوق بشر، حق تعیین سرنوشت و حقوق زنان بود، اما هوشمندی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی در تقویت جبهه مقاومت کار را برای آمریکا بسیار سخت کرد به گونه‌ای که رویکرد سخت افزاری آن‌ها در خاورمیانه باشکست مواجه شد و نمونه آن را در افعانستان و سوریه ملاحظه کردید.

حجت‌الاسلام مصدق تصریح کرد: آمریکایی‌ها در رویکرد نرم افزاری و حقوق اقلیت‌ها و آزادی‌ها بسیار پیچیده عمل می‌کنند و در اغتشاشات اخیر در سال‌های گذشته آن‌ها وارد میدان شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار