بهره‌مندی ۱۰۰۰ نفر از آب آشامیدنی در سوران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از مراحل پایانی ساخت تأسیسات آبرسانی مجتمع چهار روستایی قنداب و کتوران در شهرستان سوران خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح بیش از یک هزار از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

  علیرضا قاسمی بیان کرد: به‌منظور تأمین آب آشامیدنی این مجتمع یک باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۰ لیتر در ثانیه، یک باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۳۰۰ مترمکعب، اجرای چهار کیلومتر لوله‌گذاری و ۱۰ کیلومتر توسعه شبکه توزیع انجام شده است.
 
وی، منبع تأمین آب این مجتمع را یک حلقه چاه با ظرفیت ۱۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و افزود: هزینه اجرای این طرح به مبلغ ۷۹ میلیارد ریال از محل منابع استانی تامین شده است.
 
مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طرح آبرسانی و رفع تنش آبی چهار روستای مجتمع پس کوه این شهرستان نیز با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در حال تکمیل است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح بیش از چهارهزار نفر از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.
 
وی از تداوم بهره‌مندی جمعیت روستایی این شهرستان تا پایان سال خبر داد و با اشاره به سایر طرح‌های در دست اجرا بیان کرد: تأمین آب پایدار هشت روستای شهرستان از سد ماشکید علیا، تکمیل مخزن چهارهزار مترمکعبی مجتمع ۱۰۰ روستایی سوران و آبرسانی به حدود ۲۰ روستای این مجتمع، سایر طرح‌هایی است که از محل اعتبارات ملی و استانی در سال جاری تکمیل خواهد شد.

برچسب ها: آبرسانی ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار