کمبود نیروی انسانی و فرسوده بودن بیمارستان ها مهمترین چالش های حوزه درمان در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:کمبود نیروی انسانی و فرسوده بودن سخت افزاری از مهمترین چالش های حوزه درمان و سلامت در گلستان است.

سعید گل فیروزی  امشب در گفتگوی ویژه خبری بیست در سیمای گلستان با بیان اینکه هفده بیمارستان دولتی در استان داریم گفت: بیش از پنجاه درصد این بیمارستان‌ها بیشتر از ۵۰ سال عمر دارند و فرسوده بودن سخت افزاری آن‌ها و کمبود نیروی انسانی مانند پزشک متخصص و فوق تخصص از چالش‌های ما در بخش سلامت است.

او همچنین افزود: در سفر اول رئیس جمهور به گلستان ۱۷۰۰میلیارد تومان اعتبار به بخش درمان گلستان اختصاص یافت و بیمارستان‌های جایگزین طالقانی و پنج آذر گرگان، گمیشان و گالیکش در حال ساخت هستند.

گل فیروزی افزود: قصد داریم امسال اسکلت بیمارستان ششصد تختخوابی آیت اله طاهری را در گرگان به پایان برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: برای هفته دولت هجده طرح مانند راه اندازی مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در استان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

او همچنین با تشریح دستاورد‌های دولت سیزدهم در دو سال گذشته گفت: ساخت ۳۷ مرکز جامع سلامت یا خانه بهداشت، تعمیر ۱۷ببمارستان دولتی با ۳۶میلیارد تومان اعتبار، راه اندازی دو سی تی اسکن و یک مرکز ام آی آر دولتی، افزایش ۲۴ تخت ان آی سی یو نوزادان، نوسازی ناوگان آمبولانس‌ها با ۲۴ میلیارد تومان و افزایش مرکز جراحی قلب به سه مرکز، راه اندازی و تجهیز مرکز درمان ناباروری نهال در بیمارستان صیاد گرگان و یک مرکز در گنبدکاووس و آموزشی کردن بیمارستان‌های گنبدکاووس از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در گلستان بوده است.

گل فیروزی با اشاره به تبدیل گلستان به مرکز جامع گردشگری خدمات درمانی افزود: این ظرفیت با توجه به تناسب جمعیت و امکانات پزشکی در گلستان وجود دارد و امیدواریم در صورت اجرایی شدن این طرح رونق اشتغال و درآمد در گلستان را در پی داشته باشد.

او همچنین از فعالیت سیصد داروخانه در استان خبر داد و گفت: هیچ کمبود دارویی در استان نداریم و مردم در صورت بروز مشکل می‌توانند به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان مراجعه کنند یا تماس بگیرند.

فعالیت صندوق بیماری‌های صعب العلاج و نادر برای پرداخت هزینه درمان این بیماری‌ها در گلستان هم خبر دیگری بود که سعید گل فیروزی اعلام کرد.

او همچنین تاکید کرد: اگر شهروندان شکایتی از مراکز درمانی دولتی و خصوصی و مطب‌های پزشکان داشته باشند می‌توانند به واحد نظارت بر درمان دانشگاه و یا نظام‌پزشکی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

منبع:صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.