سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

اداره کل صمت استان اردبیل اقدامات حمایتی موثری را از فرشبافان انجام می‌دهد

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سازمان صمت استان اردبیل باید تجربه ارزشمند کمیته امداد را در اشتغال حوزه فرش و به کارگیری گروه‌های راهبری شغلی مورد توجه و دقت نظر قرار دهد.

مسعود ایرانی ۵ شهریور در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: اداره کل صمت در حوزه فرش اقدامات حمایتی موثری را از فرشبافان با برگزاری دوره‌های بازآموزی و بهبافی فرش انجام می‌دهد که در کنار آن‌ها باید از تجربیات مفید کمیته امداد استفاده کنیم تا در این حوزه بتوان افزایش ظرفیت تولید فرش را شاهد بود.

او خاطرنشان کرد: ما در این حوزه برنامه ویژه‌ای داریم تا هنر – صنعت فرش را در اردبیل با نقش و نگار‌های خاص احیا کرده و امکان عرضه و صادرات محصولات تولید شده را در بازار‌های منطقه‌ای و جهانی فراهم کرد.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل  با استقبال از اقدام راهبردی مشترک با کمیته امداد در احیای فرشبافی در اردبیل بیان کرد: در کنار ایجاد اشتغال در این حوزه کار‌های ارزشمندی در احیای نقشه‌های منحصربفرد اردبیل پیش بینی شده که در یک برنامه میان مدت می‌توانیم در این زمینه به توفیقات بیشتری دست پیدا کنیم.

ایرانی تصریح کرد: فعالیت‌های خوب اشتغالزایی کمیته امداد قابل تحسین است و قطعا تلاش ما بر این خواهد بود تا در رونق بخشی به تولید و اشتغال همراهی و همکاری‌های خوبی را با این نهاد انقلابی انجام دهیم.

او ساماندهی فرشبافان واقعی را در پرداخت تسهیلات اشتغالزا یادآور شد و بیان کرد: کشور‌هایی نظیر چین و پاکستان در تولید متنوع فرش از کشورمان جلو زدند و ما باید در این حوزه از حرکت‌های ابتکاری حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

ایرانی در پایان گفت: در بحث ایجاد فرصت‌های اشتغال از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ در کنار معرفی طرح‌ها باید بانک‌های عامل همکاری خوبی را داشته باشند تا این تسهیلات به موقع و در مهلت مقرر پرداخت و امکان ایجاد فرصت اشتغال و رونق تولید را در استان شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.