رئیس جمهور در سفر به بوشهر:

کشور وابسته به حضور مستشاران خارجی نیست

رئیس‌جمهور گفت: امروز باید افتخار کنیم که نه تنها دیگر صنعت نفت کشور وابسته به حضور مستشاران خارجی نیست، بلکه جمهوری اسلامی به عنوان کشوری توانمند و فناور به دیگر کشورها خدمات فنی و مهندسی ارائه می‌کند.

رئیس‌جمهور در آیین افتتاح فاز ۱۱ گازی میدان مشترک پارس جنوبی گفت: امروز باید افتخار کنیم که نه تنها دیگر صنعت نفت کشور وابسته به حضور مستشاران خارجی نیست، بلکه توانمندی‌های متخصصان صنعت نفت به سطحی رسیده که جمهوری اسلامی به عنوان کشوری توانمند و فناور به دیگر کشورها و به‌ویژه کشورهای تحت تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه نیز خدمات فنی و مهندسی ارائه می‌کند.

اجرای این طرح از سوی متخصصان توانمند داخلی در حالی صورت گرفت که شرکت‌های خارجی طرف قرارداد برای اجرای آن به بهانه تحریم تعهدات خود را رها کرده بودند و کشور تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشت.

رئیس جمهور انتقال سکوی گازی از فاز ۱۲ میدان عظیم پارس جنوبی به این میدان و راه‌اندازی این طرح سه سال زودتر از زمان لازم برای اجرای چنین طرحی را از دیگر ویژگی‌های خاص این پروژه عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح همچنین صرفه‌جویی‌های مالی قابل توجهی هم حاصل شده است.

رئیسی اجرای این طرح را یک عملیات فنی پیچیده و به نوعی منحصر به فرد و درآمدزا برای کشور برشمرد و اظهار داشت: با راه‌اندازی این فاز بخش قابل توجهی از حق کشورمان از میادین مشترک احصا خواهد شد و لذا جا دارد از زحمات همه کارکنان و تلاشگران صنعت نفت در این بخش و نیز صبوری خانواده‌های آنان صمیمانه قدردانی کنم.

رئیس جمهور با اشاره اینکه تولید هفت میلیون مترمکعبی این فاز تا بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: امروز اقدامات و طرح‌های حوزه نفت و گاز و به طور کلی انرژی در کشور با انگیزه بالایی دنبال می‌شود.

بازدید هوایی رئیس جمهور از فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی در خلیج‌ فارس

آیت‌الله رئیسی صبح امروز پس از ورود به فرودگاه خلیج‌فارس به اتفاق وزیر نفت و مسئولان صنعت نفت به‌صورت هوایی از سکو‌های در حال راه‌اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی بازدید کرد.

در این بازدید که وزیر نفت، استاندار بوشهر و مجریان طرح‌های میدان گازی پارس جنوبی، رئیس جمهور را همراهی می‌کردند وزیر نفت اظهار داشت: با بهره‌برداری از طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، ظرفیت تولید گاز از این میدان مشترک در گام نخست تا ۱۵ میلیون مترمکعب افزوده می‌شود و تا  ۵۶ میلیون مترمکعب در روز افزایش می‌یابد.

 فاز ۱۱ پارس جنوبی جلوه‌ای بارز از توان بالای متخصصان صنعت نفت و گاز کشور در اجرای مگاپروژه‌های فراساحلی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود.

 تولید گاز از قطعه ۱۱ میدان مشترک ‌آغاز شد

آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به محل استقرار این سکوی دریایی عزیمت و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات عملیات کم‌نظیر انتقال سکوی این قطعه از قطعه دوازدهم و نیز راه‌اندازی این قطعه مهم میدان عظیم پارس جنوبی مطلع شد.

رئیس جمهور در جریان این حضور ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، با کارگران و مهندسان حاضر در این سکو که در شرایط سخت دریایی به شکل شبانه‌روزی در این میدان تولید فعالیت می‌کنند نیز به گفتگو پرداخت.

قطعه ۱۱، جنوبی‌ترین و مرزی‌ترین قطعه میدان گازی پارس جنوبی به شمار می‌رود و از این لحاظ مهمترین قطعه این میدان است چرا که در صورت عدم برداشت از آن، گاز به بخش‌های جنوبی مهاجرت خواهد کرد.

طی ۲۰ سال گذشته عملیات راه‌اندازی این قطعه بار‌ها به شرکت‌های خارجی واگذار شد، اما این شرکت‌ها به بهانه تحریم هر بار عملیات احداث و راه‌اندازی را ناتمام رها کردند، تا اینکه در سال ۱۴۰۰ با روی کار آمدن دولت سیزدهم، این طرح به عنوان یکی از طرح‌های نیمه‌تمام دارای اولویت مورد توجه قرار گرفت و با واگذاری آن به شرکت‌های داخلی و با اتکا به توانمندی‌های متخصصان کشورمان پس از ۲۰ سال وقفه در مدت ۲ سال با تلاش جهادی و شبانه‌روزی، امروز افتتاح و عملیات تولید گاز در آن آغاز خواهد شد.

با بهره‌برداری از این قطعه روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب به تولید گاز و میعانات گازی کشور افزوده خواهد شد که درآمدی ۵ میلیارد دلاری را در سال نصیب کشور خواهد کرد و تولید ناخالص داخلی را حدود ۱ درصد افزایش خواهد داد.

متخصصان توانمند صنعت نفت کشور برای تسریع در راه‌اندازی این سکو و احصای منابع ملی کشور در این میدان مشترک، به جای ساخت سکوی جدید، سکوی قطعه ۱۲ را که با افت فشار مواجه شده بود، به این قطعه منتقل کردند که عملیات انتقال این سازه ۳ هزار و ۲۰۰ تنی در شرایط ناآرام و متلاطم دریا، یکی از عملیات‌های کم‌نظیر مهندسی و فنی در سطح جهان است که پیش از این تنها ۲ بار آن هم توسط بزرگترین شرکت‌های نفتی مطرح دنیا نسبت به سکو‌های نفتی انجام شده بود و نه سکوی گازی. متخصصان سرافراز صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران بدون خرد کردن و قطعه‌قطعه کردن این سازه عظیم، در شرایط تحریمی همه‌جانبه، با اجرای این عملیات تولید گاز در این قطعه را ۳ سال زودتر عملیاتی کردند که اقدامی شایسته تحسین است.

فاز ۱۱ به دست متخصصین ایرانی انجام شده است

رئيس جمهور گفت: در زمانی که قرار داد با شرکت خارجی توتال انجام شده بودند اما بر خلاف تعهد آنها قرارداد را رها کردند. این نوعی تحقیر ایرانی ها بود اما با تلاش و اراده فولادین جوانان  و متخصیصن ایرانی، افتخار آفرینی انجام و امروز این فاز به دست متخصصین ایرانی به بهره برداری رسیده است.

وي تصریح کرد: این که سکوی از جایی به جای دیگر انتقال شود در تاریخ ایران نبوده و در این دولت به شکل پیچیده توسط متخصصین ایرانی انجام شده است و در حالی که می توانست چهار سال دیگر انجام شود با همت همین جوانان متخصص ایرانی از لحاظ زمانی نیز صرفه جویی شده است.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور  صبح امروز دوشنبه به منظور افتتاح عملیات تولید گاز از فاز ۱۱ میدان گازی عظیم پارس جنوبی، با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر، استاندار و جمعی از مقامات محلی وارد شهرستان عسلویه شد.

 

بازدید هوایی از فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی

بازدید هوایی از فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی

بازدید هوایی از فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی

 بازدید رئيس جمهور از سکوی قطعه ۱۱ پارس جنوبی 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
الله اکبر

درود بر مردان خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
سلام هفته دولت را به رئیس جمهور عزیزم تبریک عرض میکنم همیشه سلامت موفق باشید انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
شما را بخدا تورم و معیشت مردم را دریابید. محض رضای خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
آقا شما همراه ناهار قرص هایت را هم خورده ای؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
روز کارمند گذشت ما همچنان در آستانه پنجاه سالگی چشم امید به داشتن خانه خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
چقدر کشور عزیزمان منابع و معادن و ذخایر نفت و گاز دارد اما وضعیت اقتصادی ..
Germany
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
مرحبا
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۰۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
تن ماهی۱۸۰گرمی شده۷۵هزارتومان نظارت برقیمت خواهش ملت همین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
جناب رئیسی کارت درسته فقط بورس را درست کن مردم را از زیان سنگین بورس نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
مالباختگان بورس کی به آورده خودشان خواهند رسید تا از جهنم ۴ ساله رها بشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
جناب رئیسی لطف کنید به وضعیت مالباختگان ۹۹ بورس رسیدگی کنید! واقعا دیگر بعد از ۴ سال سهامداری همراه با زیان سنگین وضعیت غیر قابل تحمل شده دیگه از ارزش پول ما چیزی نمانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
همین مسولان داخلی ما رو بدبخت کردن 5ساله کار میکنم تا بتونم یه پرایدمدل پایین بخرم هر چی پول جمع میکنم تورم میخوره پراید گرونتر میشه از یه طرف هم اجاره می‌ره بالا حالا شما از مسولان داخلی چی دیدید یک نفرخارجی بیاد همه به حرفش گوش کنن مشکلات حل میشه اگر حل هم نشه بهتر از این وضعیت میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
دولت فکری نمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
عدم تحویل تارا دستی ۳۱ خرداد لطفا پیگیری کنید
۱۵:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
عدم تحویل تارا دستی ۳۱ خرداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
ماشاالله به رییسی
دولت پرتلاش
چشم داخلی های بی غیرت و خارجی داره کور میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
معنی غیرت رو بر عکس فهمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
پاینده باشی سید بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۱۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
این دولت توی این دو سال کارایی کرده که هیچ دولتی نتوانسته انجام بده .نتیجه اونم فقط توی چند سال آینده معلوم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
یکی اینو ازبرق بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
چرا اسکله ای ساخته نشده که این دولت مجبور به جابجایی اسکله شود ؟ اسکله جابجا شده از میادین مشترک با دیگر کشور ها بوده یا از میادین داخلی ؟ ایا هیچ کاری برای ساخت اسکله جدید انجام نشده ؟ کی جوابگو کم کاری مدیران فاسد قبلی است ؟ اگر مدیران میانی فاسد بودن چطور الان کار رو انجام دادن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
مدیران نالایق هیچ احتیاجی به مستشاران و مشاوران خارجی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
خدا کنه پالایشگاه داشته باشیم خودمان همه مواد انرژی را تفکیک کنیم وبه خام فروشی کشیده نشود خام فروشی یعنی مفت ارزان فروشی ذخایر نفتی خودمان را با دست خودمان به کشورهای بیگانه ندهیم
Italy
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
تولید نفت و گازت به درد خودت میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
مرگ برآمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
به جیب آقازاده ها میاد
Iran (Islamic Republic of)
جانم فدای میهنم
۱۳:۵۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
فقط سواحل زر خیز و طلایی مکران ایران همین و بس
این سواحل اقیانوسی کشورمان می‌توانند پر از شهرهای پالایشگاهی و پتروشیمی و فولادی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
به مردم چه مربوطه؟؟؟ اگر بگن رئیسی بهشت آورده ایران هم واسه من فرقی نمیکنه.خدا لعنتش کنه که تمام امیدمون نابود کرد هیچ جوانی به آینده امید نداره اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
من ۱۸ سالمه به همه چی امید دارم حتی امید رسیدن به قله قدرت که به لطف رئیسی همه چی داذه محقق میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
مقامات ایران فقط یک سوال رو جواب بدهند
سوال: ایران با همه ثروت:
۱.نفت
۲.گاز
۳.معادن
۴.شیلات،خاویار
۵.کشاورزی(پسته،زعفران،و...)
۶.صنایع دستی
۷.گردشگری
و.....
چرا اوضاعش ایجوریه؟
جواب:
۱.بی سوادی و جهل و حماقت و نادانی مقامات
۲.بی کفایتی و بی لیاقتی مقامات
۳.خیانت و دست نشاندگی اجنبی مقامات
۴.همه موارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
چندسال پیش یک خارجی آمده ایران صندوق کمیته امداد را دیده گفته این چی هست ؟ اونیکه هدایت کننده بوده گفته این صندوق هست مردم غنی پول داخلش می‌ریزند برای افراد فقیر اون خارجی گفته مگه ایران با این همه ثروت فقیر هم داره ؟ گفته بوده اگر ما فقط پارس جنوبی را مثل شما داشتیم کل مردم کشور مان در رفاه کامل زندگی میکردن اون کشور شما بااون همه ثروت خدا دادی چطور مردم فقیر شدند
Italy
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
دقیقا همه این موارد در تاریخ ثبت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
همه چی تقصیر دشمنه. دشمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
درود به شرفت....علی یارت
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۲۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
این خارجی که شما می گی ،
از اون پست فطرت های زمان بوده...!!!

چون خارجی ها در طول تاریخ خودشون
با گول زدن ها و انواع دسیسه ها ...
و البته،
از بی بصیرتی ایرانی ها استفاده کردن
و
همواره و حتی ، هنوز.. ،
خودشون با مزدوران داخلیشون..
باعث فقر و تمام مسایل ایران شدند...


تا بهتر ایران را ، غارت کنند..!!!



صبح شما بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
قیمت لبنیات هم در حالی گرانی چند باره هست
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari/pebdeni
۱۱:۵۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
سواحل طلایی جنوب بهترین مکان برای ساخت شهرهای فراوان پالایشگاهی و پتروشیمی است مخصوصا سواحل اقیانوس مکران و چابهار که ساخت شهرهای پالایشگاهی و پتروشیمی در این سواحل اقیانوس بسیار با ارزش برای صادرات خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
فقط کویر اصفهان و یزد
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari/pebdeni
۱۳:۴۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
کویر جای صفحه خورشیدی و مزرعه خورشیدی است و صنایع الکترونیک و لوازم خانگی و نه صنایع آب بر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
4 میلیون مسکن که گفت میسازه چی شد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
حالا یکی یه توهمی زده تو چرا باور کردی
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریوند
۱۱:۲۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
شهر سوم پتروشیمی را در سواحل چابهار و مکران بسازید آنهم با شتابی چندین برابر و برای رقابت با کشورهای همسایه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
حالا صبر میکردن راه اندازی بشه بعد خودتون میگید در حال راه اندازی . الان چی افتتاح میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
اینایی که منفی دادن معنای افتتاح - راه اندازی - و در حال راه اندازی رو نمیدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
با دستکاری در نرخ خوراک پتروشیمی از 17 اردی بهشت بورس و سهامداران را به خاک سیاه نشوندید و وزرای بی مسئولیت تون امروز و فردا می کنند ولی جز ضرر و زیان به سهامدارن عایدی دیگری نداشته حالا رفتی طرحی گازی و نفتی افتتاح کنی یکم وجدان داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
صنعت یعنی شفافیت ، رقابت و نیروی انسانی . شفافیت اصل است و هرکس شفافیت داشته باشد باید در صنعت پشتیبانی شود . وزارت نفت و بانک ها را شفاف کنید . چهل سال است شرکت های دولتی زیر مجموعه صنعت نفت شفافیت اقتصادی ندارند . به ملت با قوانین محرمانگی ظلم نکنید . حقوق شرکت نفتی ها با استخدامی های تامین اجتماعی رامقایسه کنید . تبعیض و زورگویی منافقانه شرکت نفت را اصلاح کنید . نیروهای مسلح با شفافیت اقتصادی با تمام قدرت به صنعت ورود کنند . اعتماد به نفس حاکمیتی داشته باشید و تبعیض و زورگویی و نفاق را به همدلی و مشارکت تبدیل کنید . پاداش ها و وام های بانک ها را شفاف کنید و بانک مرکزی را زیر نظر و بازرسی قوای مقننه و قضا بیارید . کشور را از بن بست بی عدالتی و تبعیض و عدم شفافیت خارج کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۸:۱۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
خوش اومدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
از راه اومدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
چی شده؟