حضور بیش از ۸۰ کشور در مراسم اربعین سال گذشته

حجت‌الاسلام کلباسی گفت: سال گذشته بیش از ۸۰ کشور در مراسم اربعین شرکت کردند و ما هیچ اجتماع بشری در حد و اندازه اربعین نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کلباسی، کارشناس تبلیغ در عرصه بین‌الملل در برنامه «فرامتن» شبکه افق درباره جایگاه اربعین در تفکر دینی جهان گفت: در مراسم اربعین یک رویداد بزرگ را شاهد هستیم، که در یک بازه زمانی بیست و چند روزه همزمان در عراق و نقاطی از کشور‌های جهان رقم می‌خورد. این مراسم سرشار از زیبایی، محبت، انسانیت و ارزش‌های جذاب برای بشریت است.

حجت‌الاسلام کلباسی ادامه داد: اربعین فراتر دین و مذهب است. با وجود اینکه اربعین مراسم شیعی است، اما از ادیان دیگر بجز اسلام علاقه‌مند به شرکت در پیاده‌روی اربعین و فرهنگ امام حسین (ع) هستند. در کشوری مانند هند با جمعیت حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر که دین‌شان توحیدی نیست، روز عاشورا تعطیل سراسری است و آن را پاس می‌دارند.

این کارشناس تبلیغ در پاسخ به این سوال که بر کدام وجهه اربعین برای تبلیغ در عرصه جهان تمرکز کنیم، افزود: در اربعین دو ویژگی مهم در یک زمان و در یک مکان کنارهم جمع شدند. اول مبحث شور و عشق حسینی است، که بخاطر مظلومیت و حقانیت سیدالشهدا (ع) فراتر از مسلمانان است و ادیان جهان را دربر می‌گیرد. دومین مبحث مهدویت است، که در کنار عشق حسینی دیده می‌شود. 

به گفته وی، در سال گذشته بنا به آمار رسمی بیش از ۸۰ کشور در مراسم اربعین شرکت کردند. ما هیچ اجتماع بشری در حد و اندازه اربعین نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار