رکورد مصرف برق در تابستان ۳۶ بار شکسته شد/ ساعت‌کار ادارات از ۱۵شهریور به حالت عادی برمی‌گردد

سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون رکورد مصرف برق نسبت به مصرف در روز‌های سال گذشته ۳۶ بار شکسته شده‌ است که نشان از بالا بودن مصرف دارد.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی برق گفت: از ابتدای دولت یازدهم فعالیت‌ها برای تامین برق پایدار با توجه به ناترازی‌های سال گذشته آغاز کرد و ۷۷۹۶ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی اضافه شده که شامل واحد‌های جدید و افزایش ظرفیت به واحد‌های موجود است

او ادامه داد: حدود دو میلیون اشتراک به جمع مشترکین برق اضافه شده و به ۴۰ میلیون رسیده است. ۲۵ هزار مگاو ولت آمپر به ظرفیت پست‌های انتقال و ۲۲ هزار کیلومتر خط انتقال فشار ضعیف اضافه شده است. ۹۱۸ روستا از نعمت برق برخوردار شدند.

سخنگوی صنعت برق در خصوص تامین برق صنایع گفت: ۳۰۰ مشترک صنعتی که صنایع انرژی بر هستند ۸ درصد انرژی بیشتری نسبت به سال ۱۴۰۱ دریافت کردند. از طرفی ۹۲ درصد از مشترکان صنعتی که صنایع کوچک هستند هیچگونه محدودیتی نداشتند. مشترکان در شهر‌های صنعتی نیز به مدت نیم روز مدیریت مصرف داشتند.

او با اشاره به موفقیت برنامه کاهش مصرف در ادارات گفت: در مشترکان اداری و عمومی هدف‌گذاری ۱۰۰۰ مگاواتی را برنامه ریزی کردیم که با اصلاح ساعت کاری و پایش مصارف سیستم‌های سرمایشی محقق شد. این برنامه تا ۱۵ شهریور ما ادامه دارد و ساعات کار ادارات بعد از این تاریخ طبق مصوبه هییت وزیران به حالت قبلی برخواند گشت.

رجبی مشهدی در خصوص پاداش مدیریت مصرف گفت: در طرح امسال مصارف بیش از الگو هم شامل پاداش شدند. از ۴۴ میلیون مشترکی که برای آنها قبض صادر شده ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مشمول پاداش شده اند و ۱۴۵۰ میلیارد پرداخت شده است.

۷۵ هزار تومان متوسط پاداش پرداختی در مناطق عادی

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه ایران می‌گوید: خوشبختانه مشترکاتی که در مناطق گرمسیر بودند به لحاظ عددی بیشترین پاداش را گرفتند و بیشترین پاداش آنها ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است. عدد متوسط پاداش در مناطق عادی ۷۵ هزار تومان  و در مناطق گرمسیر ۲۷۰ هزار تومان بوده است.

رجبی مشهدی با اشاره تداوم هوا در کشور گفت:روز های که رکورد اوج مصرف سال گذشته را پشت سر گذاشتیم بیش از ۳۶ روز بود. این نشان میدهد مصرف کماکان بالاست و تمامی مشترکان به خصوص مشترکان خانگی باید همراهمی کنند. در زمینه ناترازی به طور متوسط حدود ۱۰ هزار مگاوات و در روز‌های سخت تا ۱۲ هزار مگاوات ناترازی داشتیم.

۲ واحد نیروگاه خودتامین صنایع به بهره‌برداری می‌رسد 

این مقام مسئول می‌گوید: صنایع بر اساس ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق  باید ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه احداث کنند. ۲ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات در مدار هستند در ماه جاری دو واحد دیگر در اصفهان احداث خواهد شد و ۱۵۰۰ مگاوات از این طریق به ظرفیت تولید اضافه می‌شود. اخذ مجوز از محیط ملاحظاتی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
من یکی از هزاران کشاورز استان گلستان هستم که زمستان و بهار را به امید کشاورزی پر رونق در تابستان پشت سر گذاشتم برای تامین روغن کشور حدود پنج هکتار سویا و افتابگردان و همچنین ماش و هندوانه آجیلی و حدود نیم هکتار شالی در مزرعه ۱۲ هکتاریم کاشتم از ۱۵ خرداد هر روز یک اس ام اس برای من و دیگر کشاورزان از طرف اداره برق می آید که به منظور مصرف بهینه انرژی برق چاه شما از ساعت ده تا شانزده قطع می شود که این روند همچنان ادامه دارد این مصرف بهینه باعث شد کل زراعت تابستان امسال ما با این گرما و کم آبی از بین برود دست وزیر درد نکند که بخوبی صورت مسئله‌ را پاک کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
فقط آیه یاس بخون. آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
همونجور که با دزدی و اختلاس مخالفیم همونجور قدردان زحمات آدم های مسئولیت پذیر هم هستیم. پرچمتون بالا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
از اون وزیر تا اون مأموری که میاد دم خونه ها، همتون تلاش می کنید دم همتون گرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
دم شما و همکاران پرتلاشتون گرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
حقوقتون حلالتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
خدا هرکسی رو که خیر رسوند تو این هوای گرم امسال به زندگیش برکت بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
خدایی خیلی کار بزرگی بوده دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
آفرین بر شما واقعا کار بزرگی کردید
امسال گرما از همه دوره ها بیشتر بود ما قطعی برق نداشتیم
آفرین خدا خیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
تغییر ساعت کار ادارات بهره وری کارمندان رو خیلی پایین آورد. امیدوارم سال بعد تکرار نشه. ساعت تابستانی خیلی خوب بود مخصوصا برای کارمندان! سال بعد میزان ساعات کاری رو کمتر کنيد!
البته بیشتر مصرف برق سرمایش از اصناف و خانگی است ادارات چندان تاثیر گذار نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
امیدوارم شما جزو مسوولین نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
جمعیت و زادآوری مصرف را بالا می برد. یه مشت آدم دانشمند پشت میز ریاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
جمعیت ‌و ‌زاد آوری درآمدها رو افزایش می‌دهد و چراغ تولید را همیشه روشن نگاه می‌دار‌د اگر به بچه به چشم نیروی کار و تولید و خلاقیت نگاه کنیم نه به چشم گیمرِ نون خور
آخرین اخبار