شهروندان بزرگ‌ترین سرمایه شهر هستند

شهردار شهرکرد گفت: شهروندان یک شهر بزرگ‌ترین سرمایه آن شهر هستند که این سرمایه باید با مدیریت شهری همراه باشد تا مدیران در کار خود موفق شوند.

محمدحسین واحدیان در جلسه با شهردار و اعضای شورای شهر سراوان، شهروندان یک شهر را بزرگ‌ترین سرمایه آن شهر دانست و اظهارداشت: این سرمایه اگر همراه با مدیریت شهری نباشد مدیران مدیریت شهری هیچگاه در کار خود موفق نمی‌شوند بنابراین ارتباط با مردم و جلب رضایت و اعتماد آن‌ها بسیار مهم است.

شهردار شهرکرد افزود: بسیاری از شهرداری‌ها نتوانستند این اتفاق را رقم بزنند و عدم ارتباط با مردم که، ولی نعمتان ما هستند موجب شده بسیاری از پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهر موفق واقع نشوند و هزینه‌های که انجام می‌شود خروجی و تأثیرگذاری خوبی را در شهر رقم نمی‌زند.

وی اضافه کرد: در سنجش پروژه‌ها با توجه به منابع کم و مدیریت مصارف منابع که داریم باید دست به عصا حرکت کنیم و در این موارد مدیریت داشته باشیم.

واحدیان ادامه داد: حرکت محله محور و استفاده از ظرفیت معتمدین محل برای آن بوده که در زمان تدوین بودجه افراد صاحب نظر و صاحب نفوذ در محلات را در تدوین بودجه نظراتشان را لحاظ و سعی شود پروژه‌ها و برنامه‌هایی که مدنظر قرار دارد برمبنای اولویت نیاز مردم باشد.


بیشتر بخوانید


وی گفت: در بسیار محلات شورا یاری‌ها را تشکیل دادند، اما نتوانستند یک نظام و اساسنامه مطلوب در نظر بگیرند و از دستشان خارج شد.

شهردار شهرکرد افزود: اگر بتوان در یک چارچوب و یک نظام نامه خوب معتمدین محلی و مردم را در تدوین بودجه و هزینه‌کرد دخیل کرد می‌توان ارتباط خوبی با مردم بگیرند و مردم تریبون تبلیغاتی و تریبون اطلاع رسانی مدیریت شهری شوند.

واحدیان اضافه کرد: شهرداری‌ها به عنوان دستگاه‌های خدماتی و اجرایی و جبهه ارائه خدمات به مردم هستیم، کوچک‌ترین کار می‌تواند به واسطه مردم شیرینی آن به خوبی چشیده شود و کار منفی هم بخواهد برداشت شود لطمه بدی را به مدیریت شهری وارد می‌کند.

وی اظهار کرد: در مجموعه مدیریت شهری شهرکرد با همکاری اعضای شورا سعی‌مان بر آن بوده در نشست‌ها و هم اندیشی‌ها با اصحاب رسانه، هنرمندان، مفاخر، نهاد‌های مردمی و فرهیختگان و ... سعی کنیم ارتباطات خوبی برقرار کنیم و از پتانسیل این افراد در اجرای پروژه‌ها و نیازسنجی پروژه‌ها استفاده کنیم.

شهردار شهرکرد گفت: اگر مدام بر تکریم ارباب رجوع و کاهش بروکراسی اداری تاکید می‌شود هدف این بوده است که از ظرفیت‌ها استفاده شود و طی این چند سال از آن غافل بوده‌ایم و باید جبران کنیم.

واحدیان افزود: در مباحث روزمره شهرداری‌ها، پلیس سدمعبر، پلیس تخلفات ساختمانی، پلیس عدم گذاشتن زباله در خارج از زمان تعیین شده، پلیس مباحث فضای سبز و زیباسازی و... و این به لیل آن است که نتوانسته‌ایم با مردم خوب ارتباط برقرار کنیم و هزینه‌ها را صرف امورات جاریه می‌شود در صورتی که باید صرف توسعه، عمران و آبادانی شهر شود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه و نخبگان و صاحب نظران که می‌توانند تهسیل‌گری و کمک کنند، اما اعضای شورای خیلی می‌توانند این امر را به نحو مطلوب پیش ببرند، ادامه داد: با هم افزایی و قوامی که میان اعضای شورای شهر بوده توانستیم این مجموعه را در بخش‌ها و نواحی مختلف برقرار کنیم.

شهردار شهرکرد اظهار کرد: داشتن یک برنامه بسیارم هم است که در برخی موارد برنامه تدوین هم می‌شود، اما باید برای شهرداری یک برنامه مدون و منسجم داشته باشیم که در سال‌های آتی افراد دیگر بتوانند این برنامه را اجرا کنند و با توجه به هزینه‌های کلانی که وجود دارد برنامه را بهم نریزند.

واحدیان افزود: اولویت‌ها در حوزه ترافیک، شهرسازی، خدمات شهری، زیباسازی و شرح وظایف شهرداری‌ها با این گستردگی که دارد، مشخص شود و روی آن یک برنامه ریزی دقیق شود که حوزه‌های مختلف انرژی را صرف این مباحث کنند و تلاش همه بر این مبنا باشد.


وی با بیان اینکه گاهی اوقات فرسایشی شدن پروژه‌ها در شهر مردم را اذیت می‌کند و نارضایتی به دنبال دارد، گفت: اگر لازم باشد تعداد پروژه‌ها را کاهش دهیم، اما با کیفیت و با برنامه و در زمان مقرر انجام شود برای مردم شیرین‌تر است.

واحدیان با اشاره به اینکه هم افزایی باید در اجرای پروژه‌ها وجود داشته باشد، اضافه کرد: درآمد یک موضوع مهم برای شهرداری‌ها هستند چراکه شهرداری‌ها یک نهاد عمومی غیر دولتی هستند لذا در یک فضایی قرار داریم که دچار مشکل هستیم.

شهردار شهرکرد گفت: باید هم افزایی در شهر وجود داشته باشد چراکه یک سرمایه گذار تا یک بستر مطمئن در مجموعه شهر نبیند وارد نمی‌شود و باید این بستر از مدیریت شهری شروع و در مجموعه استان دیده شود لذا ایجاد هم افزایی و بسترسازی یکی دیگر از دغدغه‌هایی است که استان‌ها و استانداری‌ها به آن توجه کنند.

وی افزود: در این راستا کارگروه سرمایه‌گذاری تشکیل داده‌ایم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرمان را شناسایی و بستر‌ها در حال آماده‌سازی است و هماهنگی‌ها را انجام می‌دهیم که بستر برای سرمایه‌گذار فراهم شود و دفترچه اطلس سرمایه‌گذاری آماده کرده‌ایم.

واحدیان ادامه داد: نیاز است ارتباط با مرکز برقرار شود و برای دریافت اعتبارات تلاش کنیم و با این اعتبارات اقداماتی رقم بخورد که موجب توسعه و درآمد پایدار در شهر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
پیغمبر گفته مردم‌طلا و نقره هستند یعنی خیلی خیلی با ارزشن
آخرین اخبار