قائم مقام ستاد اقامه نماز مطرح کرد؛

اهمیت اقامه نماز جماعت در صدر مسائل فرهنگی اربعین

زرهانی گفت: ما اربعین را به عنوان یک حرکت تمدنی به رسمیت می شناسیم و مسائل معنوی به ویژه اقامه نماز جماعت در کنار موکب ها و در مساجد و نمازخانه های بین راهی باید در اولویت قرار بگیرد.

سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز، درمورد راهپیمایی عظیم اربعین بیان کرد: اربعین، یکی از مظاهر نوین تمدن اسلامی و این راهپیمایی حاکی از عزم جزم امت اسلامی برای مهندسی تحول در دنیای معاصر است. 

او افزود: راهپیمایی اربعین یک حرکت توحیدی و منتهی به تحول در افکار ملت‌های اسلامی است. یعنی مردم متوجه می‌شوند که از رهگذر راهپیمایی اربعین، یک نزاع مستمر بین جبهه حق و باطل وجود دارد و این نبرد تا زمان ظهور صاحب الامر (عج) ادامه دارد و منتهی به پیروزی حق بر باطل خواهد شد. بنابراین، راهپیمایی اربعین نه تفنن و نه مناسک پیش پا افتاده است بلکه یک حرکت عظیم تمدنی است که مبدا آن عاشورا و مقصدش ظهور قائم آل محمد (عج) است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز بیان کرد: ما اربعین را به عنوان یک حرکت تمدنی به رسمیت می‌شناسیم، اما تکلیف مردم و نهاد‌ها بسیار مهم است. زیرا امروز، جوانان کشور پرچمدار راهپیمایی اربعین هستند و ما پشت سر آن‌ها حرکت می‌کنیم. بر این اساس، لازم است که نظم و برنامه ریزی و اصول بهداشت و مسائل معنوی به ویژه اقامه نماز جماعت در کنار موکب‌ها و در مساجد و نمازخانه‌های بین راهی در اولویت قرار بگیرد و در صدر مسائل فرهنگی اربعین باشد. چون امام حسین (ع) برای نماز به شهادت رسیدند و امروز، راهپیمایی زائران با شعار اقامه نماز جماعت استمرار پیدا می‌کند.

زرهانی گفت: مردم و جوانان و فرزندان ما باید برای راهپیمایی اربعین را به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که با ازدحام و تراکم جمعیت در روز‌های پایانی روبرو نشوند و با ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور و استانداری‌های مناطق مرزی همکاری کرده و برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که در طول این مدت باقی مانده تا روز اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) عازم شوند و بازگردند تا مردم دیگر نیز، بتوانند از مزایای حضور در این حرکت نمادین و عظیم میلیونی بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: اگر زائران آقااباعبدالله الحسین (ع) این سفر معنوی خود را به روز‌های پایانی موکول کنند با مشکلات متعددی مثل گرمای هوا، فشارها، ازدحام جمعیت و تراکم در مرز‌های کشور و... روبرو خواهند شد. بنابراین، عقل اقتضا می‌کند که ما از پهنای زمان برای رفتن به این سفر نورانی و معنوی استفاده کنیم و ان شاءالله مردم اندیشمند و فرزانه کشور به این مسائل توجه می‌کنند و مثل همیشه گوش به فرمان رهبری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار