توافق پالایشگاه آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند برای توسعه منطقه

مدیران عامل پالایشگاه آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند در نشستی با هدف هم افزایی برای توسعه منطقه گفت و گو کردند.

علی زارعی مدیرعامل منطقه آزاد اروند در نشست دوجانبه ای با حکیم قیم با هدف تلاش برای توسعه منطقه گفت : با ایجاد هماهنگی و همکاری دو طرفه و تخصیص اعتبارات برای پروژه در قالب صندوق یا مجمع هیئت امنایی می توان کارهای بزرگ و مگا پروژه ها را اجرا و در نتیجه اشتغال و تحول را در منطقه رقم زد.

او همچنین حمایت خود را از ورود سرمایه گذاران بخش انرژی اعلام کرد و گفت :سازمان منطقه آزاد اروند در کنار پالایشگاه آبادان خواهد بود‌.

این مسئول همچنین تاکید کرد برای ورود سرمایه گذاران به منطقه آزاد اروند مشکلی وجود ندارد که به همین منظور ۱۰۶ بسته سرمایه گذاری تعریف شده،زمین ها با کاربری های مختلف آماده واگذاری است و بسته های تشویقی نیز در نظر گرفته شده است، با این وجود به امر تسهیل سرمایه گذاری در بخش نفت به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از تشکیل مجمع مشترک برای برنامه ریزی و اجرا برنامه های مختلف همچون میزبانی اجلاس اکو و اجرای پروژه های مسئولیت های اجتماعی و فعال سازی بورس کالا و انرژی در منطقه نیز با هدف رونق اقتصاد منطقه خبر داد.

اجلاس اکو قرار است سوم و چهارم مهرماه و همزمان با سالگرد شکست حصر آبادان با حضور بیش از ۱۰ عضو اصلی اکو در این شهر برگزار شود و دبیرخانه دائمی آن نیز شهر آبادان باشد

حکیم قیم مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان هم در این نشست از چندگانگی حاکمیتی در منطقه به عنوان یک نقطه ضعف یاد کرد و خواستار ایجاد ساز و کار همگرایی بیشتر پالایشگاه آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان ۲ قطب بزرگ اقتصادی برای تصمیم گیری و اجرا شد.

او تاکید کرد تجربه ثابت کرده هر زمان که پالایشگاه آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند در کنار هم قرار گرفتند اتفاق های بزرگی رقم خورده است و امید است با هماهنگی بیشتر نقشه راه بهتری برای منطقه ترسیم شود.

آقای قیم بر پیشرو بودن پالایشگاه آبادان در تولید فرآورده های نفتی تاکید کرد و گفت: راه اندازی فاز ۲ رویداد بزرگی بود و امید است روند اداری احداث بخش دوم این پروژه نیز تا ۲ ماه آینده پایان یابد و در سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ شاهد تکمیل این پروژه باشیم همچنین برای فعالیت فاز چهارم این پالایشگاه نیز برنامه ریزی شده است.

او با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه منجر به افزایش کمی تولید ۱۴ نوع فرآورده نفتی فعلی می شود از اشتغال هشت هزار نفر در قالب نیروهای رسمی، قراردادی و پیمانی در پالایشگاه آبادان و به کار گیری چهار هزار نفر ساعت در قالب طرح های پروژه ای خبر داد که برای کاهش بیکاری در شهر مدت اجرای پروژه ها طولانی تر شد.

این مسئول همچنین گفت : پالایشگاه آبادان به شرکت هایی تولیدی و خدماتی که با آن همکاری می کنند یک سال فرصت می دهد تا پس از یکسال در منطقه مستقر و از نیروهای بومی استفاده کنند که برای اجرایی شدن این امر نیاز است که سازمان منطقه آزاد اروند با اعمال قوانین مناطق آزاد و تسهیل واردات مواد اولیه نقش تسهیلگر و مشوق را ایفا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.