رشد ۵۰ درصدی فروش صنعت بیمه در سال گذشته

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در سال گذشته فروش صنعت بیمه با ملاحظه تورم ۵۰ درصد رشد داشته و به ۱۷۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

در نشست خبری رئیس کل بیمه مرکزی به مناسبت هفته دولت مجید بهزاد پور نکاتی را بیان کرد. بهزاد پور گفت: یکی از اهداف سند تحویلی دولت مردمی به ما واگذار شده که در این زمینه وضعیت مطلوب و خوبی داشتیم در سال گذشته فروش صنعت بیمه با ملاحظه تورم ۵۰ درصد رشد داشته و به ۱۷۵ همت رسیده است عملکرد چهار ماه ما حکایت از رشد بیش از ۶۰ درصد دارد.

او در ادامه بیان کرد: تعداد بیمه‌های صادر سال گذشته ۷۴.۱ میلیون بوده که نسبت به سال قبل خودش رشد داشته و در چهار ماه امسال ۲۲.۱ میلیون فقره بوده است سال گذشته ۶۹ میلیون فقره خسارت پرداخت شده که نسبت به قبل بیش از ۲۶ درصد رشد داشته و در چهار ماه ابتدایی ۲۲.۳ میلیون فقره بوده است. شاخص کاهش انحصار نیز سال گذشته هزار و ۳۴۷ بوده است. بخش غیر دولتی هم همانند سال‌های گذشته در حال رشد است.

بهزاد پور می‌گوید: حق بیمه سرانه نیز سال ۱۴۰۰ حدود ۱.۴ میلیون تومان بوده و در سال ۱۴۰۱ به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. رشد قابل توجهی در سرمایه گذاری رخ داده است.

او در خصوص توسعه شرکت‌ها گفت: تقریبا در دهه ۹۰ چهار شرکت تاسیسی جدید داشتیم در سال گذشته ۶ شرکت به صنعت بیمه اضافه شدند.

به گفته بهزاد پور گفت: فعالیت‌هایی در رابطه با پروژه نهضت ملی مسکن و شهرداری پیش بردیم. در خصوص پروژه بیمانی این حوزه فعال شده و ۶ شرکت فعال هستند و به دنبال توسعه آن هستیم.

او افزود: در بحث کروکی آنلاین در بخش بیمه خرید تجهیزات و موارد انجام شده یکسری عملیات مربوط به پلیس در ارتباط با آموزش و تست تجهیزات مانده که به محض اتمام رونمایی می‌شود. در خصوص پروژه سویچ هم اقداماتی شکل گرفته است.

او در خصوص تکافل گفت: خوشبختانه با تاسیس شورای فقهی صنعت بیمه نهایت بحث تکافل را به عنوان یک محصول ارائه کردیم. بحث انتشار اوراق اتکایی از دیگر موارد است که در پایان سال گذشته نهایی شد و مجوز آن به سه شرکت داده شد.

بهزاد پور می‌گوید: بعد سال‌ها قطع ارتباط ما با کشور‌های دیگر اکنون گره گشایی‌هایی شکل گرفته است و تفاهم نامه‌های خوبی منعقد شد و با ۱۱ کشور تفاهم نامه‌هایی را در ۶ ماه منعقد کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
زائران امام حسین رابیمه کرده کنارش میگن ترازنامه خوبی داریم.
معلول بهزیستی اعصاب وروان به چه شرکت بیمه ای توصیه شده؟این افرادپولدارنیستن
آخرین اخبار