فرمانده مرزبانی كشور خبر داد

تردد بیش از ۲ میلیون زائر از مرز‌های شش گانه کشور/هیچ مورد امنیتی در مرز‌ها مشاهده نشده است

فرمانده مرزبانی كشور گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از ابتدای ماه صفر از مرز‌های شش گانه کشور راهی عراق شده اند.

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی كشور امروز در مرز مهران گفت: از این تعداد زائر اربعین ۵۰۰ هزار نفر به کشور بازگشته اند.

سردار گودرزی اظهار کرد: با توجه به دیپلماسی قوی ایران در طی هفت ماه اخیر با مسئولان مرزبانی، پلیس و وزیر کشور عراق هیچ مشکل و ایستایی در مرز‌های شش گانه کشور برای ورود به داخل خاک عراق وجود ندارد.

وی افزود: با تشکیل قرارگاه مشترک بین ۲ کشور، هیچ مشکل و مانعی برای ورود و خروج زائران دیده نمی‌شود و در صورت بروز موانع، موارد در سریع‌ترین زمان ممکن با مشارکت ایران و عراق رفع می‌شود.

سردار گودرزی تاکید کرد: هم اکنون تردد در همه مرز‌ها به ویژه در مهران روان و بدون مشکل در جریان است.

وی یادآور شد: تا روز اربعین هر لحظه بر موج رفت زائران به خصوص در مرز مهران افزوده می‌شود و انتظار می‌رود جمعیت عازم عراق به ۲ برابر برسد.

به گفته گودرزی تردد در مرز‌ها از طریق رصد و پایش هوایی توسط تجهیزات مختلف و نوین به صورت لحظه‌ای انجام می‌شود.

فرمانده مرزبانی كشور گفت: با هماهنگی و گشت‌های همزمان با کشور عراق و به همت و تلاش نیرو‌های مرزبانی دو کشور هیچ گونه مشکل و مورد امنیتی در مرز‌ها مشاهده نشده است.

سردار گودرزی بیان کرد: گشت‌های همزمان با عراق و استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و پهپادی و بالگرد‌های هوافراجا امنیت کامل را در مرز‌ها ایجاد کرده و تا کنون هیچ گونه مشکل خاص و موردی گزارش نشده است.

وی افزود: همانگی‌های لازم با کشور عراق انجام شده است و طرف عراقی همکاری بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته و این مهم شتاب یافتن تردد زائران اربعین حسینی از مرز‌ها را در پی داشته است.

فرمانده مرزبانی کشور یادآور شد: بدون گذرنامه و سیستم‌هایی که مورد قبول ما و کشور عراق است امکان خروج از مرز‌ها وجود ندارد، زائرانی که از مرز‌ها قصد تردد دارند حتما مدارک لازم را به همراه داشته باشند تا از سفر باز نمانند.

سردار گودرزی تاکید کرد: به لطف خدا و یاری آقا اباعبدالله الحسین  هم اکنون تمامی نیرو‌ها و دستگاه‌های مختلف در مرز‌ها برای خدمات رسانی به زائران پای کار هستند تا همایش بزرگ پیاده روی اربعین در راستای قانون و با امنیت کامل برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.