آب بندانی که صورتی شد + تصاویر

آب بندان ابوالحسن‌کلا در بخش گتاب شهرستان بابل تغییر رنگ داد و صورتی شد.

حیدر پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آب‌بندان ابوالحسن‌کلا بخش گتاب بابل ۱۰ روز قبل تغییررنگ داده و صورتی شده بود.

او با بیان اینکه ورودی آب این آب بندان بسته و خروجی آن برای لایروبی باز شده بود، افزود: فعالیت فیتوپلانکتون‌ها سبب تغییر رنگ آب این آبندان شده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل ادامه داد: تغییر رنگ آب در برخی منابع آبی به طیف‌های متخلف رنگی به دلیل فعالیت فیتوپلانکتون‌ها طبیعی است .

 حیدر پور با بیان اینکه فعالیت فیتوپلانکتون‌ها با گرم شدن هوا در برخی منابع آبی راکد سبب تغییر رنگ آب می‌شود، گفت: تغییر رنگ آب بندان ابوالحسن‌کلا بخش گتاب بابل هیچ ربطی به آلایندگی یا ورود مواد آلاینده به این منبع آبی ندارد.

او افزود: آب این آب بندان برای لایروبی اکنون تخلیه شده است. 

فیتوپلانکتون‌ها موجودات بسیار ریز و بخش مهم اکوسیستم‌های آبی هستند که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند اما اگر تجمع آن‌ها در آب زیاد باشند ممکن است رنگ آب را سبز یاطیف‌های رنگی دیگر کنند و گاه منجر به بروز پدیده شکوفایی جلبکی یا کشند سرخ می‌شوند، پدیده‌ای که در فصل تولید مثل و تراکم جمعیت فیتوپلانکتون‌ها در دریاچه باعث تغییر رنگ آب در طیف‌های رنگی صورتی، قرمز و نارنجی می‌شود.

آب بندانی که صورتی شد + تصاویر
آب بندانی که صورتی شد + تصاویر
تصاویر: مصطفی هاشم‌ورزی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار