هشدار درباره کلاهبرداری به بهانه دریافت وام بانکی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران گفت: فردی که به بهانه اخذ وام از ۴ شهروند ۹۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، در عملیات کارآگاهان پلیس تهران دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران گفت: در پی شکایت شهروندی مبنی بر کلاهبرداری فردی از او به بهانه گرفتن وام و تسهیلات از بانک‌های دولتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره چهاردهم کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد فرد کلاهبردار با دادن وعده‌ی گرفتن وام میلیاردی برای شاکی، مبلغ فراوانی از وی دریافت ولی دیگر پاسخگوی تماس‌های تلفنی مال باخته نبوده و متواری شده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران گفت: با تشکیل چند پرونده مشابه در این پلیس پرونده‌های مشابه تجمیع و به دست آمد متهم از ۴ شهروند با همین ترفند کلاهبرداری و گریخته است.

وی افزود: بنابر حساسیت موضوع کارآگاهان وارد عمل شدند و در تحقیقات میدانی و اقدامات اطلاعاتی، هویت کلاهبردار حرفه‌ای را شناسایی کردند.

سرهنگ تقی پور بیان داشت: کارآگاهان پس از دریافت این سرنخ مهم، با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی پی بردند متهم قصد دارد تا مجدد مرتکب عمل مجرمانه دیگری بشود که بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی هنگامی که متهم قصد اغفال شهروندی را داشت دستگیر و پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال اعتراف کرد.

وی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار