آخرین اخبار اربعینی از مرزها؛

ثبت تردد بیش از ۱۲ هزار زائر خارجی از شلمچه/ خدمات رسانی در تمرچین تا ۲۰ شهریور

تردد‌های زائران در مرز‌های اربعینی آغاز شده که اخبار مربوط به هر کدام از مرز‌ها را در این بسته مشاهده می‌کنید.

تردد در مرز‌های زمینی مهران، تمرچین، خسروی،باشماق، چذابه و شلمچه در این روز‌های اربعینی با شدت بیشتری در حال انجام است.

مرز مهران

۲۲۸ هزار و ۶۵۵ زائر اربعین شبانه روز گذشته از مرز مهران تردد کردند.

سیدزاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: از این تعداد ۷۶ هزار و سه زائر ایرانی و ۲۵۸ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی( شبانه روز گذشته) ۱۵۱ هزار و ۶۱۲ مسافر ایرانی و ۷۸۲مسافر خارجی از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: هم اکنون تردد زائران اربعین حسینی(ع) از مرز بین‌المللی مهران به عتبات عالیات به صورت روان و با سهولت در حال انجام است.

اختصاص کارت سوخت به جایگاه عرضه گازوئیل در مهران

موج بازگشت زائران به کشور از مرز مهران، ساعت۷ نهم شهریور

ارائه بیش از ۲ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائران اربعین

منصوری سرپرست درمانگاه طب صنعتی شرکت پالایش گاز ایلام از ارائه بیش از ۲ هزار و ۱۳۷ خدمت بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

تردد یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران

استاندار ایلام از تردد یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران از ابتدای ماه صفر تاکنون خبر داد.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تاکنون تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند، اظهار داشت: ۶۰ درصد زائران با خودرو شخصی استفاده کرده‌اند.

مرز خسروی

تردد بیش از ۸۵ هزار زائر از مرز خسروی

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : در ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ هزار و ۴۵۰ نفر تردد از مرز خسروی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به آمار افزایشی بازگشت زائران از مرز خسروی، افزود: از این میزان ۶۴ هزار و ۵۱۰ نفر از کشور خارج شده و ۲۰ هزار و ۹۴۰ نفر وارد کشور شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: از آمار خروجی‌های کشور ۶۳ هزار و ۹۲۷ نفر ایرانی و ۵۸۳ نفر غیرایرانی بوده‌اند.

حاجیان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود از حدود ۴ تا ۵ روز آینده موج بازگشت زائران اربعین به کشور آغاز شود که همه همکاران انتظامی برای مدیریت کار و بازگشت زوار از این سفر معنوی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

پیش بینی تردد حدود ۷۰۰ هزار زائر از مرز خسروی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : با توجه به نحوه تردد زائران پیش بینی می‌شود حدود ۷۰۰ هزار زائر در ایام اربعین امسال از مرز خسروی خارج و یا از طریق این مرز به کشور مراجعه کنند.

مرز شلمچه

ثبت بیش از ۶۰۰ هزار تردد از مرز شلمچه

مسئولان اعلام کرده اند تردد زائران از مرز شلمچه به سوی کشور عراق از آغاز ماه صفر تا شامگاه چهارشبه هشتم شهریور ۱۴۰۲ به بیش از ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

بنا بر اعلام سازمان منطقه آزاد کشور مواکب حسینی و زیرساخت‌های ایجاد شده توسط ستاد اربعین منطقه آزاد اروند، پاسخگوی نیاز زائران اربعین حسینی در این گذرگاه مرزی خواهد بود.

ثبت تردد بیش از ۱۲ هزار زائر خارجی از شلمچه

نادر عمیدزاده فرماندار ویژه خرمشهر گفت: با توجه به اینکه مرز شلمچه تنها مرز تردد برای زائران اتباع خارجی مقیم ایران است، از ابتدای ماه صفر تا کنون ۱۲ هزار و ۴۲۷ زائر اتباع خارجی از مرز بین المللی شلمچه راهی کشور عراق شدند.

توصیف زائر اربعین از خدمات رسانی در مرز شلمچه و در کشور عراق

مرز تمرچین

بیش از ۲۰ هزار نفر از خدمات حمل و نقل شهرداری در مرز تمرچین بهره‌مند شدند

رییس کارگروه خدمات شهری مرز تمرچین گفت: هم اکنون ۱۵۰ دستگاه مینی‌بوس و ون آماده ارائه خدمات به زائران اربعینی در مرز تمرچین است که تا این لحظه به بیش از ۲۰ هزار نفر خدمات حمل نقل ارائه کرده ایم. ۲۵۰ مینی‌بوس و ون آماده ارائه خدمات است که ۱۵۰ دستگاه از این شمار، هم‌اکنون در حال ارائه خدمات به زائران است.

وی اضافه کرد: برپایی محل اسکان یک هزار نفری، پذیرایی صبحانه با ظرفیت یک هزار نفری، حضور ۲ تیم آتش نشان و ۵۰ پاکبان، وجود پنج ماشین حمل زباله و ۵۰ باکس فلزی زباله تنها بخشی از ظرفیت‌های شهرداری ارومیه در مرز تمرچین برای ارائه خدمات به زائران است.

میلانی با بیان اینکه موکب شهرداری از ۲۷ مرداد آماده پذیرای صبحانه و محل استراحت برای زائران است افزود: این خدمات تا ۲۰ شهریور همچنان ادامه دارد.

مرز باشماق

ثبت ۴۵ هزار تردد در مرز باشماق مریوان
اسماعیل احمدی فرماندارمریوان گفت: ۴۵ هزار تردد از ابتدای ماه صفردر مرز باشماق ثبت شده است.

وی افزود: ۲۲ موکب هم آماده پذیرایی از زوار هستند. 

فرماندارمریوان گفت: توانایی اسکان ۱۲ هزار نفر در روز وتخصیص پارکینگ به زائران را داریم.

فرماندار مریوان با اشاره به آب و هوای مناسب و خلوت بودن مرز باشماق، از ماسفران اربعینی خواست این مرز را برای سفر خود انتخاب کنند.

 

مرز باشماق

مرز باشماق

مرز باشماق

مرز چذابه

بازدید فرمانده کل سپاه از مرز چذابه

‌فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز از مرز و پایانه مرزی چذابه به عنوان یکی از مرز‌های تردد زائران اربعین بازدید کرد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در جریان بازدید از قرارگاه فرعی اربعین مستقر در پایانه مسافری چذابه، آخرین وضعیت تردد زائران اربعین حسینی در این مرز‌ها را مورد بررسی قرار داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپس با تعدادی از زائران اربعین حسینی که عازم کربلا بودند دیدار و گفتگو کرد.

او در این بازدید با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات انجام شده به زائران گفت: با تلاش‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان در پایانه چذابه شاهد تردد روان و خروج زوار حسینی به خاک عراق برای شرکت در مراسم باشکوه اربعین هستیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.