فعالیت اولین مدرسه نمونه دولتی شهرستان بن از مهرماه ۱۴۰۲

رئیس اداره آموزش و پرورش بن از آغاز به کار نخستین مدرسه شبانه‌روزی نمونه دولتی پسرانه این شهرستان از اول مهرماه سال تحصیلی جاری خبر داد.

حجت الله نادری اظهار داشت: همزمان با هفته دولت و با رویکرد عدالت محوری و محرومیت زدایی دولت سیزدهم؛ اولین مدرسه نمونه دولتی پسرانه دوره اول متوسطه در شهرستان بن از اول مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: راه اندازی این مدرسه موجب رشد و ارتقا سطح علمی دانش آموزان شده و از مهاجرت استعداد‌ها به نقاط دیگر جلوگیری می‌کند.

نادری اضافه کرد: در جهت اخذ مجوز این مدرسه خاص، در طی چند سال گذشته پیگیری‌های مستمر و متعددی صورت پذیرفته که در نهایت با لطف خداوند متعال این مهم محقق شد و خدمتی ماندگار برای مردم ولایت مدار و شهیدپرور شهرستان بن فراهم کرد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه فعالیت این مدرسه به صورت شبانه روزی می‌باشد اظهار داشت: پذیرش دانش آموز از شهرستان‌های بن، سامان و روستا‌های همجوار ناحیه یک شهرستان شهرکرد و روستا‌های شهرستان کوهرنگ نیز در این مدرسه انجام خواهد شد.

نادری درباره نحوه قبولی داوطلبان گفت: پس از اینکه فرم تکمیل شده و مدارک و مستندات مورد نیاز تحویل اداره شد، بررسی‌های لازم و امتیازبندی دانش آموزان از سوی کارگروه‌های تخصصی انجام می‌شود و دانش آموزان بر اساس امتیازت کسب شده و بنابر سهمیه تخصیصی جذب این مدرسه خواهند شد.

وی در ارتباط با ظرفیت و سهمیه پذیرش این مدرسه بیان داشت: همزمان با فرارسیدن سال تحصیلی جاری؛ در این آموزشگاه دو کلاس در پایه هفتم پیش بینی شده که تعداد ۶۰ نفر دانش آموز در این دو کلاس پذیرش خواهند شد.

نادری تصریح کرد: با توجه به اینکه رفاه حال دانش آموزان پذیرفته شده در این مدرسه برایمان حائز اهمیت است، بنابر تصمیم گرفته شده؛ مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان (خانه معلم) شهر بن به عنوان محل تحصیل و اقامت موقت یک‌ساله برای دانش آموزان مدرسه نمونه دولتی در سال تحصیلی جاری در نظر گرفته شده و در سال آینده ساختمان جدید این مدرسه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: بر اساس دستوالعمل و ضوابط تعیین شده، میزان پذیرش دانش آموزان از مدارس شهری را ۴۰ درصد و مدارس روستایی را نیز ۶۰ درصد اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.