روسیه ۳ شهپاد اوکراین را قبل از حمله به پل کریمه منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه از شناسایی و انهدام ۳ قایق انتحاری اوکراین در دریای سیاه قبل از حمله به پل کریمه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه بامداد شنبه اعلام کرد ۳ شهپاد (شناور بدون سرنشین) را که اوکراین برای حمله به پل کریمه پرتاب کرده بود در دریای سیاه منهدم کرده است. 

به گزارش تاس، وزارت دفاع روسیه ابتدا در بیانیه‌ای گفت: «ساعت ۲۳:۱۵ روز اول سپتامبر به وقت مسکو، رژیم کی‌یف با یک کشتی سطحی بدون سرنشین نیمه شناور قصد حمله تروریستی به پل کریمه داشت. شهپاد اوکراین به موقع در آب‌های دریای سیاه شناسایی و منهدم شد.»

وزارت دفاع روسیه ساعتی بعدتر اعلام کرد یک «حمله تروریستی» دیگر به پل کریمه با یک شناور بدون سرنشین را نیز خنثی کرده است. طبق اعلام وزارت دفاع روسیه این شهپاد هم در آب‌های دریای سیاه شناسایی و تخریب شد. 

این وزارتخانه گفت: «حدود ساعت ۰۲:۱۰ بامداد روز ۲ سپتامبر به وقت مسکو، رژیم کی یف بار دیگر با یک شناور سطحی بدون سرنشین نیمه شناور اقدام به حمله تروریستی به پل کریمه کرد. این پهپاد دریایی اوکراینی هم در آب‌های دریای سیاه منهدم شد.»

وزارت دفاع روسیه روز جمعه گفت که ناوگان این کشور در دریای سیاه یک واحد کنترل دائمی برای نظارت بر اوضاع دریای سیاه ایجاد کرده است و در آن از تمام ابزار‌های شناسایی استفاده خواهد شد.

از سوی دیگر، ویاچلسلاو گلادکوف فرماندار بلگورود روسیه در مرز اوکراین گفت که نیرو‌های این کشور جمعه ۲ پهپاد را بر فراز این منطقه سرنگون کردند.

اوکراین در هفته‌های اخیر حملات پهپادی و شهپادی متعددی را علیه روسیه انجام داده است که شماری از آن‌ها منهدم شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار