کودکان همراه مادر در بندنسوان زندان مرکزی زاهدان واکسینه شدند

مدیر زندان زاهدان گفت: همزمان با اجرای طرح سراسری واکسیناسیون سرخک و سرخجه در کشور، کودکان زیر یکسال و کودکان همراه مادر بندنسوان زندان مرکزی زاهدان نیز واکسن خود را دریافت کردند.


مرتضی پیری   اظهار کرد: با هدف تقویت ایمنی کودکان و پیشگیری از بروز ۲ بیماری حاد ویروسی سرخک وسرخجه،با همکاری پایگاه بهداشت امید مستقر در موسسه کیفری،کودکان دارای شرایط واکسینه شدند.

وی افزود: برابر ماده ۱۵۸ آئین نامه اجرائی سازمان زندان ها،اقدامات تامینی و تربیتی کشور در خصوص نگهداری مددجویان زن محکوم یا متهم دارای فرزند همراه در ایام نگهداری مددجویان زن محکوم یا متهم دارای فرزند همراه در ایام نگهداری بانوان در موسسه کیفری علاوه‌بر رعایت ضوابط طبقه بندی،الزام به رعایت برخی از نکات است.

این مسوول ادامه داد: در بند "الف" به این مهم اشاره شده که مادران زندانی می توانند فرزند شیرخوار خود را تا سن حداقل چهار سالگی در مؤسسه نگهداری کنند،افزایش مدت مذکور تا سقف ۶سال با نظر شورای طبقه بندی امکان پذیر است.

وی گفت: مددکاران اجتماعی مکلف هستنـد با رعایت بند «الف» این ماده، ترتیب سپردن اطفال را به خانواده و در صورت عدم پذیرش خانواده، به بهزیستی یا مؤسسه های ذی صلاح فراهم سازند.

مدیر زندان زاهدان بیان کرد: موسسه مکلف به تهیه وسایل بهداشتی برای زندانیان زن و تغذیه مناسب برای مادران زندانی و اطفال همراه آنان است.

وی تصریح کرد: زنان باردار، طفل شیرخوار و مادر وی تحت رژیم خاص غذایی قرار می گیرند.

پیری تاکید کرد: رئیس مؤسسه با همکاری سازمان های ذی صلاح، تمهیدات لازم را برای دایر کردن مهد کودک در مؤسسه فراهم می کند تا اطفال ۲ تا ۶ سال موضوع بند «الف» با رضایت مادر یا در صورت اقتضای مصلحت طفل در آنجا تحت آموزش متناسب قرار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار