ارتقای مداوم شاخص‌های سلامت با کمک بهورزان

معاون وزیر بهداشت گفت: حدود ۴هزار بهورز در دو سال اخیر وارد سیستم شبکه بهداشتی کشور شده اند.

بهوزر، واژه آشنایی که مخصوص نظام سلامت ایران است.  بهوزران در تمام فصول سال اقدام به پیشگیری،  انجام امور مراقبتی و حتی بیمار یابی در روستاها و در مراکز خانه های بهداشت کرده اند و در دوران شیوع بیماری کرونا خدمات درخشانی در زمینه آموزش،  تزریق واکسن کرونا و حتی شناسایی و قرنطینه بیماران در تمام مناطق کشور داشته اند.

 بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: بهورز یکی از  دستاوردهای جهانی نظام سلامت ایران اسلامی است و  بهورزان سبب ارتقای مداوم شاخص های سلامت، عدالت در دسترسی به خدمات، کارآمدی و تحقق پوشش همگانی سلامت هستند. 

به گفته وی، بهورزان خدماتی اساسی به گستردگی سلامت جسم، روان و روح و در تمامی ابعاد پیشگیری و مراقبت به مراجعه کنندگان ارائه می دهند. چنین الگویی، نمادی بی نظیر از یک نظام ارائه خدمت اساسی، کارآمد و مردم محور برای تضمین حق سلامت روستاییان شریف و خدوم کشور است.

او ادامه داد:  توسعه سلامت در روستاها  بیش از هرچیز مرهون تلاش بهورزانی است که جامعه نگرترین دانش آموختگان نظام سلامت به شمار می آیند.

وزیر بهداشت بیان کرد: بهورزان به دلیل بومی بودن و برخورداری از ظرفیت اعتماد آفرینی و­ پذیرش از سوی مردم، مؤثرترین نقش را در اصلاح سبک زندگی و ارتقای سواد سلامت جامعه ایفا کرده و در آموزش بهداشت، پیشگیری و مراقبت از بیماری‌ها، بهداشت خانواده، ­ مدارس و بهداشت محیط خدمات شایانی به­ سلامت اقشار و گروه‌های سنی گوناگون ارائه می کنند.

حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بهورزان پایه و اساس برنامه های شبکه بهداشت و درمان و کشور هستند و در روستاها تمام برنامه های بهداشتی با محوریت آنان انجام شده و می شود که ثمره آن کاهش چشمگیر مرگ و میر و افزایش متوسط سن افراد و سن امید به زندگی بوده است.

او افزود: تعداد زیادی از خانه های بهداشت در دو سال اخیر وارد مرحله بهره برداری و تعداد زیادی تکمیل، تجهیز و تعمیر شده اند. 

او ادامه داد:در حال حاضر  حدود ۴هزار بهورز در دو سال اخیر وارد سیستم شبکه بهداشتی کشور شده اند تا بنیه این حوزه تقویت شود.

فرشیدی گفت: در سطح جهانی حضور بهورز در شبکه بهداشتی را مطابق آمار و ارقام سازمان بهداشت جهانی، بسیار تاثیرگذار می دانند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: واژه بهورز، مختص ایران است به یک واژه جهانی تبدیل شده و اکنون تمام کارشناسان سازمان بهداشت جهانی بهورز و تاثیرگذاری او را می شناسند.

برچسب ها: بهورز ، نظام سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار