بیش از ۱۴ هزار فقره اشتغال در آذربایجان‌غربی ثبت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۱۴ هزار و ۲۴۵ فقره اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی استان تحقق یافته که بیش از یک سوم میزان پیش بینی شده برای کل سال است.

علی دهقانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم حرکت همه جانبه به سمت کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان غربی گفت: تعهد شغلی استان برای امسال ۴۲ هزار و ۵۹ نفر تعهد اشتغال داشتیم که از این میزان ۱۴ هزار و ۲۴۵ فقره محقق شده است.

وی با اشاره به آمار ۲ سال اخیر در خصوص ایجاد فرصت‌های شغلی، اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ تعهد پیش بینی شده برای استان ۲۴ هزار نفر بود که ۱۹ هزار و ۷۰۰ مورد آن محقق شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در خصوص آمار سال گذشته نیز با اشاره به تحقق ۱۱۰ درصدی تعهد پیش بینی شده ادامه داد: پارسال، تعهد شغلی در استان ۵۱ هزار و ۳۱۰ نفر بود که ۵۶ هزار و ۶۶۶ نفر در لیست اشتغال ثبت و البته راستی آزمایی شد.

دهقانی با اشاره به نحوه ثبت این افراد افزود: در بخش خصوصی از طریق مجوز‌های لازم کارگاهی، تسهیلات در قالب خوداشتغالی و به‌کارگیری نیرو به کارفرمایان اعطا می‌شود و به روال سامانه بر اساس کد ملی به صورت رندمی از سمت وزارت کار، اشتغال ایجاد شده برای افراد راستی آزمایی و پایش می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۷ درصد سیستم اشتغال سال گذشته از سمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحت سنجی و تایید شده است، گفت: بیشترین سهم اشتغال استان با ۴۸.۳ درصد مربوط به حوزه خدمات با ۴۸.۳ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.